Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Šepečiažiočiai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Ctenochaetus
Ctenochaetus hawaiiensis - Hawaii-Borstenzahndoktorfisch.jpg
Ctenochaetus tominiensis 3.JPG
Ctenochaetus strigosus 1.jpg

Šepečiažiočiai - Ctenochaetus Gill, 1884, chirurgžuvinių (Acanthuridae) šeimos žuvų gentis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas suplotas. Jaunos žuvys dažnai ryškiaspalvės, suaugusios vienaspalvės, su kitokios spalvos linijomis. Nugaros ir analinis pelekai pailgi.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Minta siūlyniais dumbliais.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę tropiniuose Indijos ir Ramiojo vandenynų vandenyse.

Gentyje 9 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Amerikos Samoa (4), Australija (4), Egiptas (1), Ekvadoras (1), Fidžis (5), Filipinai (6), Guamas (4), Indija (2), Indijos Vandenyno Britų Sritis (3), Indonezija (6), JAV mažosios salos (1), Japonija (4), Jemenas (1), Jordanija (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (4), Kalėdų sala (1), Kenija (4), Kinija (1), Kiribatis (8), Komorai (4), Kosta Rika (4), Kuko Salos (2), Madagaskaras (1), Maršalo salos (5), Mauricijus (4), Meksika (2), Mikronezija (4), Mozambikas (4), Naujoji Kaledonija (4), Nauru (1), Panama (2), Papua Naujoji Gvinėja (5), Pietų Afrikos Respublika (4), Pitkerno salos (3), Prancūzija (6), Prancūzijos Pietų Sritys (1), Prancūzijos Polinezija (9), Reunjonas (2), Saliamono Salos (5), Samoa (2), Seišeliai (4), Sudanas (2), Tailandas (4), Taivanas (5), Tanzanija (3), Tonga (2), Tunisas (1), Vanuatu (3), Vietnamas (3), Volisas ir Futūna (2), Šri Lanka (3)..

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • André Luty: Doktorfische. Lebensweise - Pflege - Arten. Dähne, Ettlingen 1999, ISBN 3-921684-61-7.
  • Helmut Debelius, Rudie H. Kuiter: Doktorfische und ihre Verwandten. Ulmer, Stuttgart 2002, ISBN 3-8001-3669-4.
  • Hans A. Baensch, Helmut Debelius, Horst Moosleitner: Die gemeinsame Pflege von wirbellosen Tieren und tropischen Meeresfischen im Aquarium. Mergus, Melle 1997, ISBN 3-88244-110-0 (Meerwasser-Atlas. Band 1).

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
      9 rūšys
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
    Gentis
Šepečiažiočiai
(Ctenochaetus)

  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Chirurgžuvinės
(Acanthuridae)

Išnašos Redaguoti