Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Ūsapaukštiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Capitonidae
Eubucco bourcierii - male.jpg
Ūsapaukštiniai
Raudongalvis eubukas

Ūsapaukštiniai - Capitonidae Bonaparte, 1838, geninių paukščių (Piciformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Tai tvirto kūno sudėjimo ir ryškiomis spalvomis paukščiai, kurių daugumai rūšių prie snapo pagindo auga gerai matomi šeriai – nuo jų ir kilo pavadinimas. Gerai laipioja medžių kamienais, nes turi tvirtus kojų raumenis ir pasiremia uodega.

Biologija Redaguoti

Gyvena medžiuose, lizdus suka drevėse, kurias išsikala tvirtu kaip kaltu snapu. Deda 2-4 kiaušinius. Padeda išplisti kai kurių medžių sėkloms, nes jas sulesa ir perneša kūno viduje. Paukščių balsai būna įvairūs. Paukščiui šūkaujant išsipučia gurklys. Būdingi ritualiniai šokiai. Poruodamiesi jie kilnoja uodegas ir skiauteres.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Pasaulyje žinoma 14 rūšių. Paplitę Azijoje, Pietų Amerikoje, o daugiausia rūšių yra Afrikoje.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Bolivija (6), Brazilija (7), Ekvadoras (8), Gajana (3), Jungtinės Amerikos Valstijos (3), Kolumbija (10), Kosta Rika (1), Panama (2), Peru (9), Prancūzijos Gviana (1), Surinamas (1), Venesuela (4). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (2), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (11).

Gentys Redaguoti

  1. Kapitai - Capito Vieillot, 1816
  2. Eubukai - Eubucco Bonaparte, 1850

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
   
  Būrys
Geniniai paukščiai
(Piciformes)
   
        14 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Ūsapaukštiniai
(Capitonidae)
  2 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti