Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Žalvarniniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Coraciidae
Coracias garrulus -Kruger National Park-8.jpg
Eurystomus orientalis -San Diego Zoo-8a-2c.jpg

Žalvarniniai - Coraciidae Rafinesque, 1815, žalvarninių paukščių (Coraciiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Ryškių spalvų, keliaujantys paukščiai. Snapas stiprus ir tiesus. Kojos stiprios su laisvais pirštais.

Biologija Redaguoti

Deda 4-6 kiaušinius. Peri 18-19 d.

Mityba Redaguoti

Minta dideliais vabzdžais ir smulkiais stuburiniais.

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje 2 gentys, 12 rūšių. Paplitę Europoje, Azijoje ir Afrikoje. Dauguma rūšių gyvena tropikuose. Lietuvoje aptinkama viena rūšis – žalvarnis (Coracias garrulus).

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Albanija (1), Alžyras (1), Angola (6), Australija (1), Austrija (1), Baltarusija (1), Bangladešas (2), Beninas (4), Bisau Gvinėja (1), Botsvana (4), Bulgarija (1), Butanas (1), Centrinės Afrikos Respublika (1), Danija (1), Dramblio Kaulo Krantas (3), Egiptas (1), Eritrėja (2), Estija (1), Etiopija (5), Filipinai (2), Gabonas (2), Gambija (4), Gana (4), Graikija (1), Gvinėja (3), Honkongas (1), Indija (3), Indonezija (4), Irakas (1), Iranas (2), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (1), Japonija (1), Jemenas (1), Jordanija (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (2), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (2), Kambodža (2), Kamerūnas (3), Kazachija (1), Kenija (5), Kinija (3), Kipras (1), Kongo Demokratinė Respublika (5), Laosas (2), Latvija (1), Lenkija (1), Liberija (2), Lietuva (1), Madagaskaras (1), Malaizija (1), Malavis (3), Malis (1), Malta (1), Marokas (1), Mianmaras (2), Mozambikas (3), Namibija (5), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (2), Nigerija (5), Norvegija (1), Nyderlandai (2), Omanas (2), Pakistanas (2), Palestina (1), Papua Naujoji Gvinėja (1), Pietų Afrikos Respublika (6), Pietų Džordžijos ir Pietų Sandvičo Salos (1), Pietų Korėja (1), Portugalija (1), Prancūzija (1), Pusiaujo Gvinėja (2), Rumunija (1), Rusija (2), Saliamono Salos (1), Saudo Arabija (1), Seišeliai (2), Senegalas (4), Siera Leonė (4), Singapūras (1), Sirija (1), Slovakija (1), Somalis (1), Sudanas (3), Suomija (1), Svazilandas (4), Tailandas (2), Taivanas (1), Tanzanija (5), Tunisas (1), Turkija (1), Turkmėnija (1), Uganda (5), Ukraina (1), Uzbekija (1), Vengrija (1), Vietnamas (2), Vokietija (2), Zambija (5), Zimbabvė (5), Čekija (1), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (1), Švedija (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Beveik nykstantys (2), Nekeliantys susirūpinimo (9).

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
   
  Būrys
Žalvarniniai paukščiai
(Coraciiformes)
   
        12 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Žalvarniniai
(Coraciidae)
  2 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti