Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Žibintiniai ešeriai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Acropomatidae
Verilus sordidus.jpg
Blackmouth bass Synagrops bellus.jpg
Žibintiniai ešeriai
Verilus sordidus,
Synagrops bellus

Žibintiniai ešeriai - Acropomatidae (Smith, 1931), ešeržuvių (Perciformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Dydis – iki 40 cm. Turi du nugarinius pelekus, iš jų vienas su 7-10 dygliais. Uodeginis pelekas su 2-3 dygliais.

Biologija Redaguoti

Gyvena iki kelių šimtų metrų gylyje.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Paplitę vandenynų tropikinėse zonose.

Šeimoje 8 gentys, 33 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Amerikos Samoa (1), Angola (4), Antigva ir Barbuda (1), Australija (13), Bahamai (2), Barbadosas (1), Belizas (1), Beninas (2), Bisau Gvinėja (2), Brazilija (3), Britų Mergelių salos (1), Dominika (2), Dominikos Respublika (1), Dramblio Kaulo Krantas (2), Fidžis (1), Filipinai (11), Gabonas (2), Gajana (1), Gana (2), Gruzija (1), Gvinėja (2), Haitis (1), Hondūras (4), Indija (3), Indonezija (8), Iranas (1), Izraelis (2), Jamaika (3), Japonija (12), Jemenas (3), Jungtiniai Arabų Emyratai (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (9), Kamerūnas (2), Kanada (2), Kenija (4), Kinija (7), Kolumbija (6), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (3), Kosta Rika (1), Kuba (5), Liberija (2), Madagaskaras (4), Meksika (2), Mianmaras (1), Mozambikas (5), Namibija (1), Naujoji Kaledonija (4), Naujoji Zelandija (1), Nigerija (2), Nikaragva (5), Omanas (2), Panama (2), Papua Naujoji Gvinėja (1), Pietų Afrikos Respublika (4), Pietų Korėja (3), Prancūzija (4), Prancūzijos Gviana (1), Puerto Rikas (3), Pusiaujo Gvinėja (2), Reunjonas (2), Rusija (1), Saudo Arabija (2), Senegalas (2), Sent Kitsas ir Nevis (1), Siera Leonė (2), Somalis (3), Surinamas (3), Tailandas (1), Taivanas (12), Tanzanija (3), Togas (2), Trinidadas ir Tobagas (1), Vanuatu (2), Venesuela (3), Vietnamas (1)..

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Joseph S. Nelson: Fishes of the World. John Wiley & Sons, 2006, ISBN 0-471-25031-7
  • WoRMS (2010). Acropomatidae. In: Nicolas Bailly (2010). FishBase. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-02-17)

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
   
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
   
        31 rūšis
  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Žibintiniai ešeriai
(Acropomatidae)
  8 gentys  
         
  dar 45 būriai  

Išnašos Redaguoti