Wikia

Gyvoji gamta Wiki

Žuvys

Aptarimas0
583 406puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Pisces
Chelmon rostratus Kupferstreifen-Pinzettfisch
Schwarzspitzen-Riffhai (Carcharhinus melanopterus)
Ogcocephalus parvus

Žuvys - Pisces, šaltakraujai gėlame ir jūros vandenyje gyvenantys stuburiniai gyvūnai, turintys žiaunas, neporinius (nugaros, pauodegio ir uodegos) ir porinius (krūtinės ir pilvo) pelekus.

Išvaizda Redaguoti

Kūno forma verpstiška, odoje turi gleivių liaukas. Galvos smegenis sudaro penki skyriai (geriau išsivysčiusios smegenėlės, uodžiamosios skiltys ir skonio svogūnėliai). Žuvys turi porines šnerves, vidinę ausį ir šoninę liniją. Kraujo apytakos ratas vienas, širdis iš dviejų kamerų (vieno prieširdžio ir skilvelio; išimtis – dvikvapės žuvys, kurios turi 2 kraujo apytakos ratus ir 3 kamerų širdį). Kraujotakos sistema uždara, širdyje būna tik veninis kraujas. Šalinimo sistemą sudaro inkstai, išsidėstę išilgai stuburo, kūno ertmėje. Žuvys skirtalytės, turi porinius lytinius organus.

Dydis labai skirtingas – nuo kelių centimetrų iki 15 m ilgio (bangininis ryklys).

Biologija Redaguoti

Visuomenėje paplitusi nuomonė, kad žuvys nejaučia skausmo. Mokslininkų atlikti tyrimai leidžia daryti prielaidą, kad žuvys skausmą jaučia, nes tirtos rūšys turi skausmo receptorius bei veikiamos žalingų stimulų, išgyvena fiziologinius bei elgesio pokyčius, atitinkančius gyvūno skausmo charakteristikas. Tačiau nepaisant įvairių tyrimų, nėra prieita vieningos nuomonės.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Gyvena gėlame ir jūros vandenyje.

Klasės Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  Dar apie 4 potipius  
      3 klasės
ir virš 62 būrių
  Tipas
Chordiniai
(Chordata)
    Grupė
Žuvys
(Pisces)

  Karalystė
Gyvūnai
(Animalia)
    Potipis
Stuburiniai
(Vertebrata)

  Dar apie 39 tipus   Dar 5 grupės  

Išnašos Redaguoti