Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Žvirblinės pelėdos

583 408puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share
120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Glaucidium
Cuban Pygmy-owl (Glaucidium siju).jpg
Cactus Ferruginous Pygmy-owl.jpg
Glaucidium capense2.jpg

Žvirblinės pelėdos - Glaucidium Boie, 1826, pelėdinų (Strigidae) šeimos paukščių gentis.

Išvaizda Redaguoti

Tai dažniausiai mažos pelėdos. Sparnai trumpi, uodega ilga. Veidinis diskas išsivystęs silpnai, auselių neturi, akys didelės su geltona rainele, snapas šviesus. Kūno viršus rudos ar rūdžių spalvos, su tamsesnėmis skersinėmis juostelėmis, apačia - šviesi, su išilginėmis ar skersinėmis juostelėmis. Sparnai ir uodega taip pat su kontrastinėmis juostelėmis arba šviesiomis dėmimis.

Biologija Redaguoti

Gyvena labai įvairiuose biotopuose - nuo taigos iki dykumų ir tropinių miškų. Itin daug artimų rūšių gyvena Pietų ir Centrinėje Amerikoje.

Mityba Redaguoti

Naktį medžioja didelius vabzdžius ir kitą grobį.

Paplitimas Redaguoti

Paplitusios visuose kontinentuose, išskyrus Australiją.

Gentyje apie 30 rūšių.

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Angola (2), Argentina (4), Austrija (1), Belizas (3), Beninas (1), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (6), Botsvana (2), Brazilija (4), Butanas (2), Danija (1), Dramblio Kaulo Krantas (2), Egiptas (1), Ekvadoras (8), Eritrėja (1), Estija (1), Etiopija (1), Gabonas (1), Gajana (2), Gambija (1), Gana (1), Graikija (1), Gvatemala (4), Gvinėja (1), Hondūras (4), Honkongas (1), Indija (3), Indonezija (3), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (5), Kambodža (2), Kamerūnas (3), Kanada (2), Kenija (3), Kinija (3), Kolumbija (3), Kongo Demokratinė Respublika (5), Kosta Rika (5), Kuba (1), Laosas (2), Lenkija (1), Liberija (1), Malaizija (1), Malavis (2), Meksika (6), Mianmaras (2), Mozambikas (2), Namibija (2), Nepalas (3), Nigerija (1), Nikaragva (2), Norvegija (1), Pakistanas (2), Panama (5), Paragvajus (2), Peru (7), Pietų Afrikos Respublika (2), Prancūzija (1), Rusija (1), Salvadoras (2), Senegalas (1), Serbija (1), Somalis (1), Sudanas (1), Suomija (1), Surinamas (2), Svazilandas (2), Tailandas (2), Taivanas (1), Tanzanija (2), Trinidadas ir Tobagas (1), Uganda (3), Urugvajus (1), Venesuela (3), Vengrija (1), Vietnamas (2), Vokietija (2), Zambija (2), Zimbabvė (2), Čadas (1), Čekija (1), Čilė (3), Šri Lanka (3), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Pažeidžiami (2), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (24).

Rūšys Redaguoti

  1.  ? Glaucidium scheffleri Neumann, 1911
  2.  ? Glaucidium ngamiense Roberts, 1932
  3.  ? Glaucidium nanum King, 1828
  4.  ? Glaucidium minutissimum Wied, 1821
  5.  ? Glaucidium jardinii Bonaparte, 1855
  6.  ? Glaucidium gnoma Wagler, 1832
  7.  ? Glaucidium castaneum Neumann, 1893
  8.  ? Glaucidium capense Smith, 1834
  9.  ? Glaucidium capense Smith, 1834

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 1 šeima  
   
  Būrys
Pelėdiniai paukščiai
(Strigiformes)
   
        189 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Pelėdiniai
(Strigidae)
  25 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti