Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Žvirbliniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Passeridae
House sparrowII.jpg
Žvirbliniai
Passer domesticus

Žvirbliniai - Passeridae Illiger, 1811, žvirblinių paukščių (Passeriformes) būrio šeima.

Išvaizda Redaguoti

Savo išvaizda, dydžiu, mityba, elgsena labai panašūs į Ploceidae šeimos paukščius. Yra rūšių, kurios užima tarpinę padėtį tarp kikilių ir žvirblių. Nuo Pholcidae šeimos skiriasi neįprastos poliežuvinio kaulo struktūra. Snapas galingas, kūginis, tačiau yra mažesnis nei kikilio. Kramtomieji raumenys stiprūs. Kūnas 11–18 cm, svoris iki 40 g. Uodega vidutinio ilgio, dažniausiai suapvalinta. Sparnai turi 10 vairavimo plunksnų.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (7), Airija (2), Alžyras (4), Angola (9), Antigva ir Barbuda (1), Argentina (1), Aruba (1), Australija (3), Austrija (3), Bachreinas (1), Bahamai (1), Baltarusija (2), Bangladešas (1), Barbadosas (1), Belgija (2), Belizas (1), Beninas (5), Bermudai (1), Bisau Gvinėja (2), Bolivija (1), Botsvana (10), Brazilija (1), Britų Mergelių salos (1), Bulgarija (3), Butanas (2), Centrinės Afrikos Respublika (1), Danija (2), Dominika (1), Dominikos Respublika (1), Dramblio Kaulo Krantas (3), Egiptas (6), Ekvadoras (1), Eritrėja (4), Estija (2), Etiopija (14), Farerai (1), Filipinai (2), Folklando (Malvinų) Salos (1), Gabonas (1), Gambija (5), Gana (3), Gibraltaras (1), Graikija (5), Grenlandija (1), Gruzija (2), Guamas (1), Gvadelupa (1), Gvatemala (1), Gvinėja (2), Haitis (1), Hondūras (1), Honkongas (1), Indija (11), Indonezija (4), Irakas (3), Iranas (8), Ispanija (5), Italija (6), Izraelis (6), JAV Mergelių salos (1), Jamaika (1), Japonija (3), Jemenas (4), Jordanija (4), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (3), Jungtinės Amerikos Valstijos (7), Kaimanų salos (1), Kalėdų sala (1), Kambodža (3), Kamerūnas (4), Kanada (2), Kazachija (5), Kenija (18), Kinija (13), Kipras (2), Kirgizija (4), Komorai (1), Kongo Demokratinė Respublika (5), Kosta Rika (1), Kroatija (3), Kuba (1), Kuveitas (2), Laosas (3), Latvija (4), Lenkija (2), Lesotas (4), Libanas (1), Liberija (1), Libija (1), Lietuva (2), Liuksemburgas (2), Makedonija (1), Malaizija (2), Malavis (6), Malis (5), Malta (2), Marianos Šiaurinės Salos (1), Marokas (5), Maršalo salos (2), Mauricijus (1), Mauritanija (2), Meksika (1), Mianmaras (4), Monakas (2), Mongolija (6), Mozambikas (5), Namibija (10), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (5), Nigerija (5), Nigeris (2), Nikaragva (1), Norvegija (3), Nyderlandai (3), Nyderlandų Antilai (1), Omanas (1), Pakistanas (6), Palestina (5), Panama (1), Papua Naujoji Gvinėja (1), Paragvajus (1), Peru (1), Pietų Afrikos Respublika (11), Pietų Korėja (3), Portugalija (5), Prancūzija (5), Prancūzijos Gviana (1), Puerto Rikas (1), Pusiaujo Gvinėja (1), Reunjonas (1), Ruanda (1), Rumunija (2), Rusija (9), Rytų Timoras (1), Salvadoras (1), Saudo Arabija (3), Senegalas (6), Serbija (2), Siera Leonė (2), Singapūras (2), Sirija (2), Slovakija (2), Slovėnija (2), Somalis (8), Sudanas (11), Suomija (2), Svazilandas (5), Tadžikija (2), Tailandas (3), Taivanas (2), Tanzanija (15), Terksas ir Kaikosas (1), Tunisas (4), Turkija (6), Turkmėnija (6), Uganda (10), Ukraina (2), Urugvajus (1), Uzbekija (3), Venesuela (1), Vengrija (2), Vietnamas (3), Vokietija (6), Zambija (6), Zimbabvė (8), Čadas (6), Čekija (2), Čilė (1), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (2), Švedija (4), Šveicarija (4), Žaliasis Kyšulys (3). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Pažeidžiami (1), Nekeliantys susirūpinimo (48).

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Passeridae. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        42 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Žvirbliniai
(Passeridae)
  6 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti