Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Akaros

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Aequidens
Andinoacara rivulatus - 20061112.jpg
Aequidens tetramerus.jpg
Aequidens viridis.jpg

Akaros - Aequidens Eigenmann & Bray, 1894, daugiaspalvių ešeržuvų (Cichlidae) šeimos gentis. Genties pavadinimas iš lot. kalbos žodžių: aequus = 'lygus', dens = "dantis".

Išvaizda Redaguoti

Tai yra maži ir vidutinio dydžioės ciklidai. Mažiausia jų, Aequidens hoehnei siekia 5,6 cm, o Aequidens tetramerus išauga iki 25 cm ilgio.

Biologija Redaguoti

Daugelis rūšių yra populiarios akvariuminės žuvys ir nėra tokios agresyvios.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Bolivija (1), Brazilija (12), Gajana (1), Kolumbija (3), Meksika (1), Peru (1), Venesuela (4)..

Rūšys Redaguoti

Dauguma šios genties rūšių buvo perskirstyta į kitas gentis: Bujurquina, Laetacara, Tahuantinsuyoa (Kullander, 1986), Krobia ir Cleithracara (Kullander & Nijssen, 1989).

Literatūra Redaguoti

  • Axelrod, H.R., 1993. The most complete colored lexicon of cichlids. T.F.H. Publications, Neptune City, Nova Jersey, Estats Units.
  • Eigenmann, C. H. i W. L. Bray: A revision of the American Cichlidae. Ann. N.Y. Acad. Sci. 7: 607-624. Any 1894.
  • Kullander, S.O. 1986. Cichlid fishes of the Amazon River drainage of Peru. Swedish Museum of Natural History, Estocolm, Suècia, 431 pp.
  • Kullander, S. O. i H. Nijssen: The cichlids of Surinam. E.J. Brill, Leiden and other cities, XXXIII+256 pp. Any 1989.
  • Kullander, S.O., 2003. Cichlidae (Cichlids). p. 605-654. A R.E. Reis, S.O. Kullander i C.J. Ferraris, Jr. (eds.) Checklist of the Freshwater Fishes of South and Central America. Porto Alegre: EDIPUCRS, Brasil.
  • Römer U.: Cichliden Atlas, Bd. 1. Melle. 1311 p. Any 1998.
  • Staeck, W. 2003. Cichliden-Lexikon, Tiel 3: Südamerikanische Zwergbuntbarsche. Dähne Verlag. Cichliden-Lexikon Tiel 3: 1-219.
  • Bailly, N. (2010). Aequidens. In: Nicolas Bailly (2010). FishBase. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-02-17)

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
      17 rūšių
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
    Gentis
Akaros
(Aequidens)

  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Daugiaspalvės ešeržuvės
(Cichlidae)

  dar 45 būriai   dar 214 genčių  

Išnašos Redaguoti