Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Alkiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Alcidae
Fratercula corniculataUSFWSSL0002774.jpg
Alca torda Caithness, Scotland.jpg
Uria lomvia1.jpg

Alkiniai - Alcidae Leach, 1820, sėjikinių paukščių (Charadriiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Paukščiai 80-1200 g svorio, vidutinio dydžio, rečiau maži. Snapas gana įvairios formos. Plunksnų apdaras tankus. Sparnai palyginti trumpi, siauri ir smailūs. Užpakalinis (1) pirštas sunykęs. Kojų priekiniai pirštai su plaukiojamąja plėve. Lytinio dimorfizmo nėra.

Biologija Redaguoti

Gerai plaukioja ir nardo, po vandeniu iriasi sparnais. Skraido greitai, bet nevikriai. Monogamai. Gyvena dažnai didelėmis kolonijomis, kurios vadinamos paukščių turgumis. Lizdas būna uolose, urvuose. Deda 1-2 kiaušinius. Peri abu porelės nariai 3-5 savaites.

Mityba Redaguoti

Minta įvairiais vandens gyvūnais.

Paplitimas Redaguoti

Gyvena Šiaurės pusrutulio jūrose.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (4), Alžyras (1), Antarktida (1), Australija (2), Austrija (4), Danija (6), Estija (5), Farerai (6), Grenlandija (8), Islandija (7), Ispanija (4), Italija (2), JAV mažosios salos (4), Japonija (15), Jungtinė Karalystė (7), Jungtinės Amerikos Valstijos (25), Kaimanų salos (1), Kanada (22), Kazachija (4), Kinija (2), Kosta Rika (1), Lenkija (5), Marokas (1), Meksika (12), Norvegija (7), Nyderlandai (4), Pietų Korėja (5), Portugalija (2), Prancūzija (5), Rumunija (1), Rusija (18), Sen Pjeras ir Mikelonas (4), Suomija (4), Trinidadas ir Tobagas (1), Vokietija (6), Čadas (1), Šiaurės Korėja (1), Švedija (9). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Grėsmingai nykstantys (1), Nykstantys (1), Pažeidžiami (3), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (17).

Gentys Redaguoti

Šeimoje yra 10 genčių (23 rūšys):

Literatūra Redaguoti

  • WoRMS (2011). Alcidae. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-02-18)
  • Harrison, P. (1985). Seabirds: an identification guide. Revised edition. Christopher Helm Publisher. A & C Black: London, UK. ISBN 0-7136-3510-X. 448 pp. Žr.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 18 šeimų  
   
  Būrys
Sėjikiniai paukščiai
(Charadriiformes)
   
        25 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Alkiniai
(Alcidae)
  11 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti