Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Apvaliapelekinės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Cyclopteridae
Spiny lumpsucker (Eumicrotremus orbis).jpg
Cyclopterus lumpus 2.JPG
Smooth lumpsucker.jpg

Apvaliapelekinės - Cyclopteridae Bonaparte, 1831, skorpenžuvių (Scorpaeniformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas kresnas, kuprotas ir be žvynų, apaugęs gumburiuotomis kaulinėmis išaugomis.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje 6 gentys, 27 rūšys. Ciegorius, arba jūrų rupūžė (Cyclopterus lumpus) Baltijos jūros Lietuvos pakrantėse dažna žuvis.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (5), Alžyras (1), Angola (1), Antarktida (39), Argentina (5), Australija (24), Belgija (2), Brazilija (2), Danija (11), Dramblio Kaulo Krantas (1), Ekvadoras (3), Etiopija (1), Folklando (Malvinų) Salos (2), Gabonas (1), Grenlandija (29), Indija (1), Islandija (10), Ispanija (3), Italija (2), Japonija (52), Jungtinė Karalystė (9), Jungtinės Amerikos Valstijos (102), Kanada (58), Kazachija (1), Kinija (3), Kosta Rika (1), Lenkija (1), Marokas (1), Mauritanija (1), Meksika (12), Namibija (4), Norvegija (15), Nyderlandai (2), Panama (2), Pietų Afrikos Respublika (5), Pietų Džordžijos ir Pietų Sandvičo Salos (8), Pietų Korėja (8), Portugalija (1), Prancūzija (13), Prancūzijos Pietų Sritys (6), Rusija (62), Sen Pjeras ir Mikelonas (2), Suomija (1), Taivanas (3), Vokietija (3), Čilė (10), Šiaurės Korėja (3), Švedija (4)..

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Eschmeyer, William N. (1998). Paxton, J.R. & Eschmeyer, W.N.. ed. Encyclopedia of Fishes. San Diego: Academic Press. p. 176. ISBN 0-12-547665-5.
  • Joseph S. Nelson, Fishes of the World, John Wiley & Sons, 2006, ISBN 0-471-25031-7

Sistematika Redaguoti

  dar 35 šeimos  
   
  Būrys
Skorpenžuvės
(Scorpaeniformes)
   
        27 rūšys
  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Apvaliapelekinės
(Cyclopteridae)
  6 gentys  
         
  dar 40 būriai  

Išnašos Redaguoti