Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Astrildiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Estrildidae
Amadina erythrocephala ♂.jpg
Emblema picta.JPG
Bico de lacre face laranja2.jpg

Astrildiniai - Estrildidae Bonaparte, 1850, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Vidutinio dydžio ir maži paukščiai, kurie 8–17 cm. Plunksnos ryškios. Snapas trumpas, storas, smailas.

Biologija Redaguoti

Sėslūs. Mėgsta atviras, žole apaugusias vietas.

Lizdas Redaguoti

Dauguma rūšių suka kupolo formos dengtą lizdą, kai kurios peri uoksuose. Deda 4-8 baltus kiaušinius, peri 10-21 d.

Mityba Redaguoti

Minta žolių sėklomis.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Afrikoje, Azijoje, Australijoje ir Naujojoje Gvinėjoje.

Šeimoje 29 gentys, 135-140 rūšių.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Alžyras (2), Angola (33), Antigva ir Barbuda (1), Australija (27), Austrija (2), Bahamai (1), Bangladešas (3), Barbadosas (1), Beninas (11), Bisau Gvinėja (8), Bolivija (1), Botsvana (16), Brazilija (2), Britų Mergelių salos (2), Brunėjus (1), Burkina Fasas (1), Burundis (9), Butanas (1), Centrinės Afrikos Respublika (10), Dominika (1), Dominikos Respublika (3), Dramblio Kaulo Krantas (24), Egiptas (2), Eritrėja (3), Etiopija (22), Fidžis (5), Filipinai (13), Gabonas (19), Gambija (12), Gana (19), Guamas (2), Gvadelupa (4), Gvinėja (21), Haitis (1), Hondūras (1), Honkongas (3), Indija (12), Indonezija (30), Iranas (1), Ispanija (10), Izraelis (1), Jamaika (3), Japonija (8), Jemenas (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (11), Jungtinės Amerikos Valstijos (63), Kalėdų sala (1), Kambodža (3), Kamerūnas (34), Kanada (14), Kenija (42), Kinija (9), Kolumbija (1), Kongas (2), Kongo Demokratinė Respublika (36), Kosta Rika (1), Kuba (1), Laosas (4), Latvija (1), Lenkija (5), Lesotas (7), Liberija (20), Madagaskaras (6), Malaizija (9), Malavis (18), Malis (6), Marianos Šiaurinės Salos (1), Marokas (1), Mauricijus (3), Meksika (2), Mianmaras (7), Mikronezija (5), Moldavija (1), Mozambikas (19), Namibija (15), Naujoji Kaledonija (4), Nepalas (5), Nigerija (29), Nigeris (7), Omanas (2), Pakistanas (2), Panama (1), Papua Naujoji Gvinėja (12), Pietų Afrikos Respublika (28), Portugalija (2), Prancūzija (1), Prancūzijos Polinezija (3), Puerto Rikas (11), Pusiaujo Gvinėja (14), Reunjonas (1), Ruanda (3), Rusija (1), Rytų Timoras (5), Saliamono Salos (1), Samoa (1), San Tomė ir Prinsipė (2), Saudo Arabija (1), Seišeliai (2), Senegalas (20), Siera Leonė (17), Singapūras (6), Somalis (9), Sudanas (30), Svazilandas (13), Tailandas (8), Taivanas (8), Tanzanija (42), Togas (1), Trinidadas ir Tobagas (2), Uganda (44), Vanuatu (4), Venesuela (1), Vietnamas (5), Vokietija (14), Zambija (23), Zimbabvė (22), Čadas (5), Šri Lanka (6), Šv. Elenos sala (2), Švedija (16), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (8), Beveik nykstantys (8), Nekeliantys susirūpinimo (118), Trūksta duomenų (1).

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        135-140 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Astrildiniai
(Estrildidae)
  apie 29 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti