Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Audrašaukliniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share
120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Procellariidae
Eissturmvogel02.jpg
Daption capense (Cape Pigeon).jpg

Audrašaukliniai - Procellariidae Leach, 1820, audrašauklinių paukščių (Procellariiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Šeimai priklauso vidutinio dydžio paukščiai. Šnervių raginiai vamzdeliai yra antsnapio viršuje greta vienas kito. Žeme juda labai nerangiai.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Paplitę nuo Arkties iki Antarktidos.

Šeimoje yra iki 79 rūšių, priklausančių 14 genčių.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (6), Alžyras (2), Amerikos Samoa (7), Angilija (1), Angola (2), Antarktida (40), Argentina (23), Australija (43), Bahamai (7), Belizas (1), Bermudai (8), Botsvana (1), Brazilija (12), Britų Mergelių salos (1), Danija (7), Dominika (2), Dominikos Respublika (3), Džersis (1), Egiptas (1), Ekvadoras (8), Estija (2), Farerai (4), Fidžis (2), Filipinai (1), Folklando (Malvinų) Salos (19), Gajana (2), Gana (1), Graikija (4), Grenada (1), Grenlandija (3), Guamas (2), Gvadelupa (6), Gvatemala (6), Haitis (3), Herdas ir Makdonaldas (7), Indija (1), Indonezija (6), Iranas (2), Islandija (2), Ispanija (9), Italija (3), Izraelis (4), JAV Mergelių salos (1), JAV mažosios salos (4), Jamaika (2), Japonija (13), Jordanija (1), Jungtinė Karalystė (25), Jungtinės Amerikos Valstijos (36), Kaimanų salos (1), Kalėdų sala (1), Kanada (23), Kazachija (1), Kinija (4), Kiribatis (7), Kolumbija (3), Komorai (2), Kosta Rika (12), Kuba (2), Kuko Salos (2), Latvija (2), Lenkija (1), Liberija (1), Madagaskaras (4), Malaizija (1), Malta (4), Marianos Šiaurinės Salos (5), Marokas (1), Martinika (4), Maršalo salos (7), Mauricijus (7), Meksika (19), Mikronezija (2), Montseratas (1), Mozambikas (1), Namibija (7), Naujoji Kaledonija (6), Naujoji Zelandija (44), Norfolkas (2), Norvegija (14), Nyderlandai (7), Nyderlandų Antilai (5), Omanas (3), Panama (6), Papua Naujoji Gvinėja (4), Peru (15), Pietų Afrikos Respublika (30), Pietų Džordžijos ir Pietų Sandvičo Salos (13), Pietų Korėja (2), Portugalija (13), Prancūzija (28), Prancūzijos Gviana (1), Prancūzijos Pietų Sritys (16), Prancūzijos Polinezija (11), Puerto Rikas (1), Reunjonas (5), Rusija (8), Saliamono Salos (2), Salvadoras (2), Samoa (2), Seišeliai (3), Sen Pjeras ir Mikelonas (3), Senegalas (1), Sent Kitsas ir Nevis (1), Sent Lusija (2), Sent Vinsentas ir Grenadinai (1), Sirija (2), Somalis (4), Suomija (1), Taivanas (2), Tanzanija (1), Terksas ir Kaikosas (1), Tokelau (1), Tonga (1), Trinidadas ir Tobagas (4), Tunisas (2), Turkija (3), Tuvalu (2), Urugvajus (9), Vakarų Sachara (1), Vanuatu (7), Venesuela (3), Vokietija (4), Zimbabvė (3), Čilė (36), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (1), Šv. Elenos sala (9), Švedija (10), Žaliasis Kyšulys (6). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (2), Grėsmingai nykstantys (8), Nykstantys (10), Pažeidžiami (17), Beveik nykstantys (9), Nekeliantys susirūpinimo (34).

Gentys Redaguoti

  1. Kergeleniniai audrašaukliai - Aphrodroma Olson, 2000
  2. Audrapaukščiai - Bulweria Bonaparte, 1843
  3. Baltosios audronašos - Calonectris Mathews, Iredale, 1915
  4. Margieji audrašaukliai - Daption Stephens, 1826
  5. Fulmarai - Fulmarus Stephens, 1826
  6. Mėlynieji audrašaukliai - Halobaena Bonaparte, 1856
  7.  ? Lugensa Mathews, 1942
  8. Didieji audrašaukliai - Macronectes Richmond, 1905
  9. Prionai - Pachyptila Illiger, 1811
  10. Snieginiai audrašaukliai - Pagodroma Bonaparte, 1856
  11. Tikrieji didieji audrašaukliai - Procellaria Linnaeus, 1758
  12.  ? Pseudobulweria Mathews, 1936
  13. Trumpasnapiai audrašaukliai - Pterodroma Bonaparte, 1856
  14. Tikrosios audronašos - Puffinus Brisson, 1760
  15. Antarktiniai audrašaukliai - Thalassoica Reichenbach, 1853

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Audrašaukliniai paukščiai
(Procellariiformes)
   
        79 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Audrašaukliniai
(Procellariidae)
  14 genčių  
         
  dar 27 būriai