Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Audrašaukliniai paukščiai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

Disambig.svg Kitos reikšmės – Procellariiformes (reikšmės).
120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Procellariiformes
Eissturmvogel3.jpg
Puffinus gravisPCCA20070623-3641B.jpg
070226 wandering albatross off Kaikoura 3.jpg

Audrašaukliniai paukščiai - Procellariiformes Fürbringer, 1888, paukščių (Aves) būrys.

Išvaizda Redaguoti

Šiai grupei priklauso dideli albatrosai, mažesni audrašaukliai, įkyrūs petreliai, kiti maži ir nardantys jiems giminingi paukščiai.

Šie paukščiai viršutinėje dalyje turi vamzdiškas šnerves. Dauginasi sausumoje, dažniausiai neprieinamose salose ar ant skardžių. Kasmet jie grįžta į įprastines dauginimosi vietas, kuriose sudaro iki milijono porų dydžio kolonijas. Patelė deda tik po vieną kiaušinį – dažnai minkštoje dirvoje išraustame urve ar uolų plyšiuose. Po ilgo perėjimo laikotarpio išsiritusį jauniklį tėvai maitina labai maistingomis, tačiau dvokiančiomis aliejingomis skrandžio išskyromis.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Tai visame pasaulyje paplitę vandenynų paukščiai. Sutinkami toli nuo sausumos, skrenda žemai virš bangų ir niurkteli į vandenį nutverti maisto - žuvį, planktono ir kitų jūrinių gyvūnų.

Šalys kuriose yra aptinkama būrio rūšys (skliaustuose nurodytas šio būrio šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (8), Alžyras (3), Amerikos Samoa (8), Angilija (1), Angola (6), Antarktida (67), Antigva ir Barbuda (1), Argentina (46), Aruba (1), Australija (70), Austrija (1), Bahamai (9), Barbadosas (2), Belizas (2), Bermudai (9), Bolivija (1), Botsvana (1), Brazilija (20), Britų Mergelių salos (2), Danija (9), Dominika (2), Dominikos Respublika (5), Dramblio Kaulo Krantas (1), Džersis (1), Egiptas (1), Ekvadoras (24), Estija (3), Farerai (6), Fidžis (2), Filipinai (1), Folklando (Malvinų) Salos (34), Gajana (4), Gambija (1), Gana (2), Graikija (5), Grenada (1), Grenlandija (4), Guamas (3), Gvadelupa (8), Gvatemala (11), Haitis (4), Herdas ir Makdonaldas (15), Indija (2), Indonezija (9), Iranas (2), Islandija (4), Ispanija (13), Italija (5), Izraelis (8), JAV Mergelių salos (2), JAV mažosios salos (8), Jamaika (2), Japonija (27), Jordanija (1), Jungtinė Karalystė (43), Jungtinės Amerikos Valstijos (66), Kaimanų salos (1), Kalėdų sala (1), Kamerūnas (1), Kanada (39), Kazachija (1), Kinija (6), Kiribatis (8), Kolumbija (11), Komorai (2), Kosta Rika (20), Kuba (4), Kuko Salos (2), Latvija (2), Lenkija (1), Libanas (1), Liberija (2), Libija (1), Madagaskaras (7), Malaizija (1), Malta (4), Marianos Šiaurinės Salos (7), Marokas (3), Martinika (7), Maršalo salos (10), Mauricijus (9), Meksika (35), Mikronezija (2), Montseratas (1), Mozambikas (2), Namibija (10), Naujoji Kaledonija (7), Naujoji Zelandija (70), Norfolkas (2), Norvegija (20), Nyderlandai (10), Nyderlandų Antilai (7), Omanas (3), Panama (11), Papua Naujoji Gvinėja (4), Paragvajus (1), Peru (36), Pietų Afrikos Respublika (50), Pietų Džordžijos ir Pietų Sandvičo Salos (26), Pietų Korėja (3), Portugalija (17), Prancūzija (40), Prancūzijos Gviana (2), Prancūzijos Pietų Sritys (33), Prancūzijos Polinezija (14), Puerto Rikas (1), Reunjonas (5), Rusija (16), Saliamono Salos (3), Salvadoras (3), Samoa (3), Seišeliai (3), Sen Pjeras ir Mikelonas (5), Senegalas (2), Sent Kitsas ir Nevis (1), Sent Lusija (2), Sent Vinsentas ir Grenadinai (1), Singapūras (1), Sirija (2), Somalis (4), Suomija (1), Surinamas (3), Svazilandas (1), Taivanas (4), Tanzanija (1), Terksas ir Kaikosas (1), Tokelau (2), Tonga (1), Trinidadas ir Tobagas (5), Tunisas (2), Turkija (3), Tuvalu (2), Urugvajus (13), Vakarų Sachara (1), Vanuatu (8), Venesuela (5), Vokietija (6), Zambija (1), Zimbabvė (5), Čadas (2), Čilė (69), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (3), Šv. Elenos sala (17), Švedija (16), Žaliasis Kyšulys (8). 

Kai kurios būrio rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (2), Grėsmingai nykstantys (12), Nykstantys (19), Pažeidžiami (25), Beveik nykstantys (15), Nekeliantys susirūpinimo (53), Trūksta duomenų (4).

Šeimos Redaguoti

Būryje yra 4 šeimos (iš viso 23 gentys, 108 rūšys):

  1. Audrašaukliniai - Procellariidae Leach, 1820 [0-0]
  2. Albatrosiniai - Diomedeidae G.R. Gray, 1840 [0-0]
  3. Kregždiniai audrašaukliai - Hydrobatidae Mathews, 1912 [0-0]
  4. Nardantieji audrašaukliai - Pelecanoididae G.R. Gray, 1871 [0-0]

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

Būrys
Audrašaukliniai paukščiai
(Procellariiformes)
  4 šeimos   26 gentys   114 rūšių
         
  Klasė
Paukščiai
(Aves)

  dar 27 būriai

Išnašos Redaguoti

  1. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Procellariiformes informacija.
  2. ITIS Ciconiiformes (sinonimas 7)
  3. CBIF Ciconiiformes (sinonimas 7)