FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Podiceps cristatus
Great Crested Grebe (Podiceps cristatus)
Podiceps cristatus 1 (Lukasz Lukasik)
Podiceps cristatus
Ausuotasis kragas
Ausuotasis kragas,
Paplitimo arealas
Apsaugos būklė

Ausuotasis kragas - Podiceps cristatus Linnaeus, 1758, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Podicipediformes) būrio (Podicipedidae) šeimos (Podiceps) genties rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Kaklo užpakalinė dalis ir nugara rusvai juodos. Ant galvos 2 juodi kuodukai ir iš ilgų plunksnų rudai balta apykaklė.

Biologija Redaguoti

Gyvena vidaus vandenyse, kur būdinga vešli augalija, dideli vandens plotai, meldų, nendrių, švendrų salelės. Atskrenda kovo pabaigoje ar balandžio pradžioje. Tuoktuvių metu labai triukšmingi, džerškančiai karksi. Dėl savo sandaros ausuotasis kragas dėl savo sandaros negali vaikščioti sausuma ir nuo jos pakilti, todėl visą laiką praleidžia ant vandens ir pakrančių sąžalynuose. Lizdą krauna švendryne, tarp meldų, lūgnių, vandens lelijų iš vandens augalų liekanų. Deda 3-5 elipsiškus, baltus kiaušinius. Peri patinas ir patelė 25-26 dienas. Jaunikliai išsirita gegužės gale ar birželio pradžioje.

Gyvena tvenkiniuose, ežeruose, ramiuose upių užutakiuose.

Mityba Redaguoti

Minta žuvimis, varlėmis, moliuskais, vabzdžiais ir jų lervomis. Vandenyje vikriai nardo ir nesunkiai pagauna nedideles žuvis (aukšles, kuojas, raudes, plakius, saulažuves).

Paplitimas Redaguoti

Eurazijoje paplitęs nuo Atlanto iki Ramiojo vandenyno. Arealas šiaurėje siekia Suomiją, Kamos aukštupį, Obės vidurupį, Primorę, pietuose - Kiniją, Iraną, Turkiją, Viduržemio jūrą. Gyvena Afrikoje, Australijoje. Žiemoja Afrikoje, Australijoje, Pietų Azijoje.

  • Ausuotasis kragas yra aptinkamas Mažeikių krašte.[2]

Literatūra Redaguoti

  • WoRMS (2011). Podiceps cristatus (Linnaeus, 1758). Accessed through: World Register of Marine Species at http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=137182 on 2011-02-19
  • Cattrijsse, A.; Vincx, M. (2001). Biodiversity of the benthos and the avifauna of the Belgian coastal waters: summary of data collected between 1970 and 1998. Sustainable Management of the North Sea. Federal Office for Scientific, Technical and Cultural Affairs: Brussel, Belgium. 48 pp. Žr.
  • Muller, Y. (2004). Faune et flore du littoral du Nord, du Pas-de-Calais et de la Belgique: inventaire. [Coastal fauna and flora of the Nord, Pas-de-Calais and Belgium: inventory]. Commission Régionale de Biologie Région Nord Pas-de-Calais: France. 307 pp. Žr.
  • Worthy, T. (2009). Aves (Chordata). In: Gordon, D. (Ed.) (2009). New Zealand Inventory of Biodiversity. Volume One: Kingdom Animalia. 584 pp Žr.
  • Podiceps cristatus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.
  • Turbott, E. G. (1990) Checklist of the birds of New Zealand. Third edition. Wellington: Ornithological Society of New Zealand.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

    dar 16 rūšių
       
  Būrys
Kraginiai paukščiai
(Podicipediformes)
    Gentis
Tikrieji kragai
(Podiceps)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
      Šeima
Kraginiai
(Podicipedidae)
    Rūšis
Ausuotasis kragas
(Podiceps cristatus)

Išnašos Redaguoti