Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Baltavokiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Zosteropidae
Japanese White Eye 058.jpg
GoldenWhiteEye.jpg
Zosterops poliogastrus.jpg

Baltavokiniai - Zosteropidae Bonaparte, 1853, žvirblinių paukščių (Passeriformes) būrio šeima.

Išvaizda Redaguoti

Būdingiausias bruožas – apie akį baltas žiedas, kurio dydis ir forma grupės viduje skirtinga. Beveik visi šios šeimos paukščiai yra blyškiai žali ir panašūs vieni į kitus. Patinai ir patelės vienodi, o balsai irgi tokie pat. Labai judrūs, migruoja į šiltesnes vietas.

Biologija Redaguoti

Tuoktuvių metu paukščių giesmė gana ryški, todėl patinus lengva atskirti nuo patelių.

Lizdas Redaguoti

Lizdą įsirengia ant šakų, krūmuose. Deda 2-5 kiaušinius.

Mityba Redaguoti

Minta vaisiais, uogomis, nektaru.

Paplitimas Redaguoti

Gyvena miško pakraščiuose Afrikoje ir jos salose, Azijos vakarinėje, pietinėje ir pietrytinėje dalyje, Japonijoje, Australazijoje. Šeimoje 14 genčių ir 102 rūšys.

[ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Angola (1), Australija (9), Beninas (1), Botsvana (2), Burundis (1), Butanas (1), Dramblio Kaulo Krantas (1), Eritrėja (1), Etiopija (2), Fidžis (2), Filipinai (8), Gabonas (1), Gambija (1), Gana (1), Guamas (1), Gvinėja (1), Honkongas (2), Indija (1), Indonezija (26), Iranas (1), Japonija (3), Jemenas (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (6), Kalėdų sala (1), Kamerūnas (3), Kenija (4), Kinija (2), Kongo Demokratinė Respublika (1), Laosas (2), Lesotas (1), Liberija (1), Madagaskaras (1), Malaizija (5), Malavis (1), Marianos Šiaurinės Salos (2), Maršalo salos (1), Mauricijus (3), Mianmaras (2), Mikronezija (8), Moldavija (1), Mozambikas (2), Namibija (2), Naujoji Kaledonija (4), Naujoji Zelandija (2), Nepalas (1), Nigerija (1), Nigeris (1), Norfolkas (1), Omanas (1), Pakistanas (1), Papua Naujoji Gvinėja (7), Pietų Afrikos Respublika (3), Pietų Korėja (1), Prancūzija (1), Prancūzijos Polinezija (1), Pusiaujo Gvinėja (4), Reunjonas (2), Rusija (1), Rytų Timoras (1), Saliamono Salos (11), Samoa (1), San Tomė ir Prinsipė (3), Seišeliai (4), Senegalas (1), Siera Leonė (1), Singapūras (1), Somalis (2), Sudanas (2), Svazilandas (1), Tailandas (4), Taivanas (2), Tanzanija (5), Uganda (1), Vanuatu (2), Vietnamas (2), Zambija (2), Zimbabvė (2), Šri Lanka (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Grėsmingai nykstantys (6), Nykstantys (5), Pažeidžiami (9), Beveik nykstantys (14), Nekeliantys susirūpinimo (64), Trūksta duomenų (1).

Gentys Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        102 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Baltavokiniai
(Zosteropidae)
  14 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti