Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Bitininkiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Meropidae
European bee eater.jpg
Red-bearded bee-eater.jpg

Bitininkiniai - Meropidae Rafinesque, 1815, žalvarninių paukščių (Coraciiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso vabzdžiais mintantys ir Eurazijos, Afrikos, Australijos tropikuose bei vidurinių platumų pietinėse dalyse paplitę gana ryškių spalvų paukščiai. Jų snapas plonas, ilgas, palinkęs žemyn. Kojos silpnos, nagai aštrūs.

Biologija Redaguoti

Lizdą suka urvuose. Deda 5-6 baltus kiaušinius.

Mityba Redaguoti

Minta vabzdžiais.

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (2), Albanija (1), Alžyras (3), Angola (13), Australija (1), Austrija (2), Azerbaidžanas (1), Bangladešas (4), Beninas (4), Bisau Gvinėja (2), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (8), Bulgarija (1), Burkina Fasas (3), Burundis (3), Butanas (2), Centrinės Afrikos Respublika (2), Danija (1), Dramblio Kaulo Krantas (8), Egiptas (7), Eritrėja (2), Estija (1), Etiopija (11), Filipinai (5), Gabonas (10), Gambija (5), Gana (7), Graikija (1), Gvinėja (8), Indija (7), Indonezija (9), Irakas (3), Iranas (3), Ispanija (2), Italija (1), Izraelis (4), Japonija (1), Jordanija (2), Jungtiniai Arabų Emyratai (2), Jungtinė Karalystė (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (3), Kambodža (4), Kamerūnas (11), Kazachija (2), Kenija (12), Kinija (3), Kipras (3), Komorai (1), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (15), Kuveitas (2), Laosas (5), Latvija (1), Lenkija (1), Libanas (1), Liberija (7), Libija (1), Madagaskaras (1), Makedonija (1), Malaizija (4), Malavis (9), Malis (5), Malta (1), Marokas (3), Mauritanija (3), Mianmaras (6), Moldavija (1), Monakas (1), Mozambikas (7), Namibija (8), Nepalas (4), Nigerija (7), Nigeris (2), Norvegija (2), Nyderlandai (1), Omanas (2), Pakistanas (2), Palestina (2), Papua Naujoji Gvinėja (3), Pietų Afrikos Respublika (11), Portugalija (1), Prancūzija (1), Pusiaujo Gvinėja (4), Ruanda (3), Rumunija (1), Rusija (2), Rytų Timoras (2), Seišeliai (1), Senegalas (7), Serbija (1), Siera Leonė (4), Singapūras (3), Sirija (2), Somalis (5), Sudanas (10), Suomija (1), Svazilandas (5), Tailandas (7), Tanzanija (10), Togas (1), Tunisas (1), Turkija (2), Turkmėnija (1), Uganda (12), Ukraina (2), Uzbekija (2), Vengrija (1), Vietnamas (4), Vokietija (3), Zambija (10), Zimbabvė (9), Čadas (6), Šri Lanka (4), Švedija (2), Šveicarija (1). 

Gentys Redaguoti

  1. Naktiniai bitininkai - Nyctyornis Jardine, Selby, 1830
  2. Sulavesiniai bitininkai - Meropogon Bonaparte, 1850
  3. Tikrieji bitininkai - Merops Linnaeus, 1758

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
   
  Būrys
Žalvarniniai paukščiai
(Coraciiformes)
   
        25 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Bitininkiniai
(Meropidae)
  3 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti