Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Bukutiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Sittidae
Sitta europaea.jpg
White-breasted Nuthatch (Sitta carolinensis)2 on branch.jpg
Tichodroma muraria02 cropped.jpg

Bukutiniai - Sittidae Lesson, 1828, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Žvirblio didumo, trumpauodegiai paukšteliai, sveriantys apie 15-40 g. Jų galva nedidele, snapas ilgas ir stiprus su smailiu galu. Žiočių kampuose yra nedideli šereliai. Kojos stiprios, nagai lenkti ir aštrūs. Patinai ir patelės panašūs.

Biologija Redaguoti

Gyvena miškuose, kai kurios rūšys – kalnuose. Paukščiai vikriai laipioja medžių kamienais.

Lizdas Redaguoti

Lizdą suka uoksuose, plyšiuose. Deda 4-8 baltus taškuotus kiaušinius. Patelė peri 2-2,5 savaitės, jauniklius augina abu porelės nariai.

Mityba Redaguoti

Minta vabzdžiais, lesa įvairias sėklas ir vaisius.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Europoje, Azijoje ir Šiaurės Amerikoje.

Šeimoje dvi gentys, 25 rūšys.

[ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (4), Airija (1), Alžyras (1), Austrija (2), Azerbaidžanas (2), Bahamai (1), Baltarusija (1), Bangladešas (1), Belgija (1), Bulgarija (1), Butanas (3), Danija (1), Estija (1), Filipinai (3), Graikija (4), Grenlandija (1), Gruzija (1), Gvadelupa (1), Honkongas (1), Indija (9), Indonezija (2), Iranas (4), Ispanija (2), Italija (2), Izraelis (2), Japonija (2), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (5), Juodkalnija (2), Kambodža (2), Kanada (4), Kazachija (2), Kinija (10), Kirgizija (1), Kroatija (1), Laosas (2), Latvija (1), Lenkija (3), Libanas (1), Libija (1), Lietuva (1), Liuksemburgas (1), Malaizija (2), Marokas (1), Meksika (3), Mianmaras (6), Mongolija (2), Nepalas (7), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Pakistanas (4), Pietų Korėja (1), Portugalija (1), Prancūzija (4), Rumunija (2), Rusija (5), Serbija (1), Sirija (1), Slovakija (1), Slovėnija (1), Suomija (1), Tadžikija (1), Tailandas (5), Taivanas (1), Turkija (3), Turkmėnija (1), Ukraina (1), Uzbekija (2), Vengrija (3), Vietnamas (5), Vokietija (2), Čekija (1), Šiaurės Korėja (2), Šri Lanka (1), Švedija (1), Šveicarija (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (2), Pažeidžiami (3), Beveik nykstantys (3), Nekeliantys susirūpinimo (17).

Gentys Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        25 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Bukutiniai
(Sittidae)
  2 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti