Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Bulbiuliniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Pycnonotidae
Collared finchbill bulbul Miami.jpg
Dark-capped Bulbul (Pycnonotus tricolor) 1.jpg
Greenbul botswana.jpg

Bulbiuliniai - Pycnonotidae G. R. Gray, 1840, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Tai nedideli ar vidutinio dydžio paukščiai, turintys blankiai žalsvos, rudos ar pilkos spalvos plunksnas. Daugelis rūšių skiauterėtos, apie snapo pagrindą auga šeriai, kurie gali būti nulinkę žemyn.

Biologija Redaguoti

Gyvena miškuose, kai kurios rūšys prisitaikė prie atviresnių, žmogaus sukurtų buveinių. Soduose sutinkami biulbiuliniai socialesni ir triukšmingesni negu miškiniai. Jie dažnai pastebimi ir atpažįstami pagal balsus, tačiau tik nedaugelio giesmės muzikalios.

Lizdas Redaguoti

Lizdas atviras, per jį kiaurai prateka tropinės liūtys. Patelė deda 2 kiaušinius.

Mityba Redaguoti

Minta vaisiais, uogomis, pumpurias arba nektaru, kai kurios rūšys lesa vien tik vabzdžius, o dar kitos yra visalesiai.

Paplitimas Redaguoti

Pasaulyje yra apie 130 rūšių, iš jų apie 50 sutinkama tik Afrikoje ar Madagaskare, o kitos dažniausiai sutinkamos tik Azijoje.

Šeimoje apie 24 gentys ir apie 130 rūšių.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (2), Alžyras (1), Amerikos Samoa (1), Angola (24), Australija (3), Austrija (1), Bangladešas (5), Beninas (6), Botsvana (5), Brazilija (1), Brunėjus (3), Burundis (3), Butanas (3), Centrinės Afrikos Respublika (23), Dramblio Kaulo Krantas (24), Egiptas (2), Eritrėja (1), Etiopija (4), Fidžis (2), Filipinai (12), Gabonas (25), Gambija (3), Gana (23), Gvinėja (24), Honkongas (5), Indija (23), Indonezija (24), Irakas (2), Iranas (3), Ispanija (2), Izraelis (5), Japonija (2), Jemenas (1), Jordanija (4), Jungtiniai Arabų Emyratai (5), Jungtinė Karalystė (6), Jungtinės Amerikos Valstijos (5), Kambodža (8), Kamerūnas (29), Kanada (1), Kenija (32), Kinija (14), Komorai (2), Kongas (5), Kongo Demokratinė Respublika (36), Kuveitas (2), Laosas (17), Lesotas (3), Liberija (24), Madagaskaras (1), Malaizija (27), Malavis (16), Malis (1), Marokas (1), Mauricijus (3), Meksika (1), Mianmaras (20), Moldavija (1), Mozambikas (14), Namibija (9), Naujoji Kaledonija (1), Nepalas (10), Nigerija (25), Omanas (3), Pakistanas (4), Palestina (2), Pietų Afrikos Respublika (15), Pietų Korėja (1), Prancūzijos Polinezija (1), Pusiaujo Gvinėja (24), Reunjonas (2), Rusija (1), Samoa (1), Saudo Arabija (1), Seišeliai (2), Senegalas (2), Siera Leonė (20), Singapūras (10), Sirija (1), Somalis (6), Sudanas (14), Svazilandas (8), Tailandas (34), Taivanas (5), Tanzanija (24), Tunisas (1), Turkija (1), Uganda (37), Vietnamas (20), Vokietija (9), Zambija (13), Zimbabvė (13), Čadas (1), Šri Lanka (5), Švedija (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Nykstantys (2), Pažeidžiami (7), Beveik nykstantys (14), Nekeliantys susirūpinimo (100), Trūksta duomenų (1).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Pyrrhurus Cassin, 1859
  2.  ? Nicator Hartlaub, Finsch, 1870
  3. Palaujiniai apuokėliai - Pyrroglaux Yamashina, 1938
  4. Apykaklėtieji dirviniai strazdai - Ixoreus Bonaparte, 1854 [1]
  5. Auksiniai tukanai - Baillonius Cassin, 1868

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        130 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Bulbiuliniai
(Pycnonotidae)
  apie 24 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti