Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Chrominiai gražuoliai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Hemichromis
Hemichromis lifalili (aquarium)3.jpg
Hefas u0.gif
Hemichromis letourneauxi.jpg

Chrominiai gražuoliai - Hemichromis Peters, 1857, daugiaspalvių ešeržuvų (Cichlidae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas 7–13 cm ilgio, ryškių spalvų.

Biologija Redaguoti

Daugelis rūšių auginama akvariumuose.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Vakarų Afrikoje, nuo Senegalo iki Angolos. Atskiros rūšys taip pat gyvena Šiaurės Afrikoje, aukštutiniame Nile, Čado ežere, Zambezėje, Konge.

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Alžyras (2), Angola (2), Australija (1), Beninas (2), Bisau Gvinėja (1), Botsvana (1), Burkina Fasas (1), Centrinės Afrikos Respublika (5), Dramblio Kaulo Krantas (1), Egiptas (2), Etiopija (1), Gabonas (3), Gambija (2), Gana (2), Gvinėja (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (3), Kamerūnas (2), Kanada (1), Kenija (2), Kinija (1), Kongo Demokratinė Respublika (5), Libanas (1), Liberija (2), Libija (1), Malis (3), Meksika (1), Namibija (1), Nigerija (3), Nigeris (1), Pusiaujo Gvinėja (1), Senegalas (1), Siera Leonė (1), Sudanas (2), Togas (1), Tunisas (2), Uganda (1), Zambija (1), Zimbabvė (1), Čadas (1)..

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Axelrod, H.R., 1993. The most complete colored lexicon of cichlids. T.F.H. Publications, Neptune City, Nova Jersey, Estats Units.
  • Eschmeyer, William N.: Genera of Recent Fishes. California Academy of Sciences. San Francisco, Califòrnia, Estats Units. iii + 697. ISBN 0-940228-23-8. Any 1990.
  • Goldstein, R.J.: Cichlids of the world.T.F.H. Publications Inc. Neptune City, Nova Jersey, Estats Units. Any 1988.
  • Poll, M. & J.P. Gosse 1995: Genera des poissons d'eau douce de l'Afrique. Mémoire de la Classe des Sciences. Académie royale de Belgique. 9: 1-324.
  • Römer U.: Cichliden Atlas, Bd. 1. Melle. 1311 p. Any 1998.
  • Van Oijen, M.J.P., J. Snoeks, P.H. Skelton, C. Maréchal i G.G. Teugels 1991. Haplochromis. p. 100-184. A: J. Daget, J.-P. Gosse, G.G. Teugels i D.F.E. Thys van den Audenaerde (eds.) Check-list of the freshwater fishes of Africa (CLOFFA). ISNB, Brussel·les; MRAC, Tervuren; i ORSTOM, París. Vol. 4.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
      11 rūšių
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
    Gentis
Chrominiai gražuoliai
(Hemichromis)

  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Daugiaspalvės ešeržuvės
(Cichlidae)

  dar 45 būriai   dar 214 genčių  

Išnašos Redaguoti