Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Dirvinės skruzdlesės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Formicariidae
Chamaeza nobilis 2.jpg
Grallaria gigantea.jpg
Grallaricula flavirostris.jpg

Dirvinės skruzdlesės - Formicariidae Gray, 1840, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Tai smulkūs, vidutinio dydžio paukščiai nuo 10 iki 35 cm ilgio. Jų spalvos nėra ryškios – pilkos arba rusvos su juoda priemaiša.

Biologija Redaguoti

Gyvena miškų pavėsiuose. Šeima nėra dar pakankamai ištirta, nes gyvena slapukiškai, sunkiai prieinamose tankynėse. Daugelis šios šeimos paukščių seka Eciton genties skruzdėles, tačiau retai jas lesa, o gaudo skruzdėlių pabaidytus vabzdžius ir smulkius gyvūnus.

Lizdas Redaguoti

Dauguma skruzdlesių sudaro poras visam gyvenimui ir kartu stato paprastą puoduko formos lizdą. Patelė deda 2, kartais 3 kiaušinius. Peri ir jauniklius maitina abu porelės nariai.

Mityba Redaguoti

Minta vabzdžiais ir ypač skruzdėlėmis.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Pietų ir Centrinėje Amerikoje.

[ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Argentina (6), Belizas (1), Bolivija (20), Brazilija (13), Ekvadoras (32), Gajana (9), Gvatemala (2), Hondūras (5), Jungtinės Amerikos Valstijos (2), Kolumbija (34), Kosta Rika (10), Meksika (2), Nikaragva (5), Panama (9), Paragvajus (3), Peru (35), Prancūzijos Gviana (5), Salvadoras (1), Surinamas (6), Trinidadas ir Tobagas (2), Venesuela (20). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (2), Nykstantys (4), Pažeidžiami (7), Beveik nykstantys (7), Nekeliantys susirūpinimo (43).

Gentys Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        60 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Dirvinės skruzdlesės
(Formicariidae)
  apie 7 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti