Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Diskai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Symphysodon
Blue Discus.jpg
Discus heckel.jpg

Diskai - Symphysodon Heckel, 1840, daugiaspalvių ešeržuvų (Cichlidae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas iš šonų labai suplotas, 20–25 cm aukščio ir ilgio. Šonai raudoni, mėlyni, žali, rudi. Žiotys labai mažos, todėl maisto ieško vidutiniame vandens gylyje ir minta smulkiu gyvu grobiu.

Biologija Redaguoti

Ikrelius neršia ant akmenų arba augalų lapų. Maždaug po penkiasdešimt valandų iš kiaušinėlių išsirita lervos ir prilimpa prie tėvų kūno. Pirmas dvi savaites jos minta maistinga medžiaga, kurios sluoksnis susidaro ant tėvų kūno veisimosi periodu. Po trijų mėnesių jaunos žuvelės įgauna disko pavidalo kūną.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Amazonės baseine.

Gentyje 3 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Brazilija (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Peru (1), Švedija (1)..

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Axelrod, H.R., 1993. The most complete colored lexicon of cichlids. T.F.H. Publications, Neptune City, Nova Jersey, Estats Units.
  • Eschmeyer, William N.: Genera of Recent Fishes. California Academy of Sciences. San Francisco, Califòrnia, Estats Units. iii + 697. ISBN 0-940228-23-8. 1990.
  • Goldstein, R.J.: Cichlids of the world.T.F.H. Publications Inc. Neptune City, Nova Jersey, Estats Units. 1988.
  • Konings, A., 1990. Ad Konings's book of cichlids and all the other fishes of Lake Malawi. T.F.H. Publications, Inc., Neptune City, Nova Jersey, Estats Units.
  • Konings, A. 2001. Malawi Cichlids in their natural habitat. Cichlid Press, Estats Units. 3a. edició.
  • Römer U.: Cichliden Atlas, Bd. 1. Melle. 1311 p. Any 1998.
  • Snoeks, J. & M. Hanssens 2004: Identification guidelines to other non-mbuna. pp. 266–310 a: Snoeks, J. (ed). The cichlid diversity of Lake Malawi/Nyasa/Niassa: identification, distribution and taxonomy. Cichlid Press, El Paso, Texas, Estats Units: 1-360.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
      2 rūšys
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
    Gentis
Diskai
(Symphysodon)

  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Daugiaspalvės ešeržuvės
(Cichlidae)

  dar 45 būriai   dar 214 genčių  

Išnašos Redaguoti