Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Ešerinės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Percidae
PercheCommune.jpg
Etheostoma swaini.jpg
StizostedionLuciopercaAquarium.JPG

Ešerinės - Percidae Springer et Raasch, 1995, ešeržuvių (Perciformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas kuprotas, apaugęs ktenoidiniais žvynais. Analiniame peleke yra 2 ar daugiau kietų spindulių. Nugariniai pelekai 2, kurie dažnai susijungę; iš jų pirmasis yra su kietais spinduliais. Žiauninio dangtelio užpakalinis kraštas dantytas. Uodegos peleko užpakalinis kraštas iškirptas. Dantys šepečio formos.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Žuvys paplitusios Šiaurės pusrutulio gėluose ir apysūriuose vandenyse.

Šeimoje 10 genčių, apie 200 rūšių.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (1), Australija (1), Austrija (7), Belgija (2), Bulgarija (8), Danija (6), Estija (3), Graikija (2), Gruzija (1), Iranas (3), Islandija (1), Ispanija (2), Italija (2), Jungtinė Karalystė (6), Jungtinės Amerikos Valstijos (8), Kanada (5), Kinija (1), Latvija (2), Lenkija (5), Mongolija (3), Naujoji Zelandija (1), Norvegija (5), Nyderlandai (5), Prancūzija (7), Rumunija (15), Rusija (13), Saudo Arabija (1), Slovakija (2), Suomija (4), Taivanas (3), Turkija (2), Uganda (1), Ukraina (5), Vengrija (2), Vokietija (11), Čekija (3), Švedija (8), Šveicarija (2)..

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Joseph S. Nelson: Fishes of the World. John Wiley & Sons, 2006, ISBN 0-471-25031-7.
  • Kurt Fiedler: Lehrbuch der Speziellen Zoologie. 2. Band. 2. Teil: Fische. Gustav Fischer Verlag, Jena 1991, ISBN 3-334-00339-6.
  • K. A. Frickinger: Fossilien Atlas Fische. Mergus Verlag, Melle 1999, ISBN 3-88244-018-X.

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
   
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
   
        197 rūšys
  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Ešerinės
(Percidae)
  10 genčių  
         
  dar 45 būriai  

Išnašos Redaguoti