Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Eršketžuvės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Acipenseriformes
Acipenser brevirostrum.jpg
Sturgeon2.jpg
Beluga sturgeon.png

Eršketžuvės - Acipenseriformes Fitzinger, 1826, kaulinių žuvų (Osteichthyes) būrys.

Išvaizda Redaguoti

Būdingiausi požymiai: ilgas rostrumas, todėl žiotys snukio apačioje, galvos šonuose yra po švirkštą, uodegos pelekas heterocerkinis. Poriniai pelekai nors ir yra horizontalūs, tačiau jų vidinis skeletas labai sunykęs. Liemens odoje išsidėsčiusios eilės stambių kaulinių plokštelių, rečiau oda būna plika. Smulkūs rombiniai žvyneliai yra tik ant užriestos į viršų uodegos šonų.

Biologija Redaguoti

Stuburą sudaro tik kremzliniai lankai; chorda gerai išsivysčiusi. Eršketinės žuvys turi žiaunadangčius, tačiau žiauninės pertvaros dar pakankamai didelės. Plaukimo pūslė jungiasi iš viršaus su priekine žarna, labai sutrumpėję kiaušintakiai (Miulerio latakai).

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama būrio rūšys (skliaustuose nurodytas šio būrio šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Armėnija (1), Austrija (4), Azerbaidžanas (1), Danija (2), Gruzija (1), Iranas (2), Ispanija (1), Italija (4), Japonija (2), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (10), Kanada (6), Kazachija (3), Kinija (3), Kroatija (1), Lenkija (3), Moldavija (1), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Prancūzija (5), Rumunija (7), Rusija (19), Taivanas (2), Turkija (3), Turkmėnija (2), Ukraina (1), Uzbekija (2), Vengrija (1), Vokietija (2), Čekija (1), Švedija (6)..

Šeimos Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

Būrys
Eršketžuvės
(Acipenseriformes)
  2 šeimos   6 gentys   31 rūšis
         
  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)

  dar 45 būriai

Išnašos Redaguoti