Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Flaminginiai paukščiai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

Disambig.svg Kitos reikšmės – Phoenicopteriformes (reikšmės).
120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Phoenicopteriformes
Lesser Flamingo - Phoenicopterus minor01:29

Lesser Flamingo - Phoenicopterus minor

Caribbean flamingo at slimbridge arp.jpg
Flamant rose.JPG
James Flamingo.jpg

Flaminginiai paukščiai - Phoenicopteriformes Fürbringer, 1888, paukščių (Aves) būrys.

Išvaizda Redaguoti

Labai dideli paukščiai, sveriantys iki 4500 g. Kaklas ir kojos ilgos. Masyvus snapas beveik stačiu kampu išlinkęs žemyn. Žandų kraštuose yra raginių plokštelių. Priekiniai pirštai sujungti plaukiojamąją plėve. Plunksnos minkštos ir gana purios. Sparnai ir uodega trumpi.

Peri kolonijomis. Iš dumblo statosi kūgio formos lizdus. Deda 1-2 kiaušinius. Jaunikliai viščiukiniai.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Tai vieninteliai paukščiai, kurie maitinasi filtruodami vandenį. Panėrę snapus į vandenį flamingai liežuviu varo vandenį į snapą ir jį košia per plyšius snape, taip surinkdami mažus augalus ir gyvūnus.

Paplitimas Redaguoti

Gyvena pajūryje ir vidaus sūrių vandenų pakrantėse.

Paplitę daugiausia tropinio ir subtropinio klimato juostose.

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama būrio rūšys (skliaustuose nurodytas šio būrio šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Alžyras (1), Angola (3), Antarktida (1), Argentina (4), Aruba (1), Australija (1), Austrija (3), Bachreinas (2), Bahamai (1), Bermudai (1), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (3), Botsvana (2), Brazilija (2), Britų Mergelių salos (1), Danija (4), Dominikos Respublika (1), Egiptas (3), Ekvadoras (3), Estija (2), Etiopija (1), Gajana (1), Gambija (1), Graikija (2), Haitis (1), Hondūras (1), Indija (3), Ispanija (3), Italija (2), Izraelis (2), Jamaika (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (2), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (5), Kaimanų salos (1), Kanada (1), Kazachija (2), Kenija (3), Kolumbija (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kuba (1), Lenkija (2), Libanas (1), Libija (1), Madagaskaras (3), Marokas (2), Mauritanija (3), Meksika (2), Namibija (2), Norvegija (3), Nyderlandai (2), Nyderlandų Antilai (1), Omanas (2), Pakistanas (1), Palestina (1), Panama (1), Paragvajus (1), Peru (3), Pietų Afrikos Respublika (3), Portugalija (2), Prancūzija (3), Puerto Rikas (1), Rusija (2), Seišeliai (1), Senegalas (1), Sirija (1), Svazilandas (1), Taivanas (1), Tanzanija (3), Terksas ir Kaikosas (1), Tunisas (2), Turkija (2), Turkmėnija (2), Uganda (1), Urugvajus (1), Uzbekija (2), Vakarų Sachara (2), Venesuela (2), Vokietija (5), Zimbabvė (1), Čilė (4), Šri Lanka (1), Švedija (3). 

Kai kurios būrio rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Pažeidžiami (1), Beveik nykstantys (3), Nekeliantys susirūpinimo (2).

Šeimos Redaguoti

Būryje yra viena šeima: Flaminginiai - Phoenicopteridae Linnaeus, 1758 [1-1], kurioje trys gentys ir 6 rūšys:

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

Būrys
Flaminginiai paukščiai
(Phoenicopteriformes)
  2 šeimos   2 gentys   6 rūšys
         
  Klasė
Paukščiai
(Aves)

  dar 27 būriai

Išnašos Redaguoti

  1. ITIS Ciconiiformes (sinonimas 5)
  2. CBIF Ciconiiformes (sinonimas 5)