Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Gandriniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

Disambig.svg Kitos reikšmės – Ciconiidae (reikšmės).
120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Ciconiidae
White Stork (Ciconia ciconia).jpg
JabiruStorkBelize.JPG
Afrique sud 2004 594.jpg

Gandriniai - Ciconiidae Gray, 1840, gandrinių paukščių (Ciconiiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Šeimai priklauso gana dideli (iki 6 kg svorio), ilgu kaklu ir tiesiu stipriu snapu paukščiai, neturintys balso stygų. Ant galvos būna neplunksnuotų odos plotų. Skrenda ištiesę kaklą ir toli į užpakalį atkišę kojas. Kojos ilgos, tarp priekinių pirštų yra trumpa plaukiojamoji plėvė. Maistą renka nuo žemės paviršiaus.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Gandrai paplitę visuose žemynuose, išskyrus Šiaurės Ameriką, tropinėje, subtropinėje bei vidutinio klimato juostoje.

Pasaulyje žinomos 6 gentys ir 19 rūšių, Lietuvoje gyvena vienos tikrųjų gandrų (Ciconia) genties dvi rūšys:

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Alžyras (1), Angola (6), Argentina (4), Australija (1), Austrija (5), Bahamai (1), Bangladešas (1), Belgija (1), Belizas (3), Beninas (1), Bermudai (1), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (4), Botsvana (8), Brazilija (4), Bulgarija (2), Burkina Fasas (2), Burundis (1), Butanas (2), Danija (1), Dominikos Respublika (1), Dramblio Kaulo Krantas (1), Egiptas (3), Ekvadoras (3), Eritrėja (2), Estija (2), Etiopija (7), Filipinai (1), Folklando (Malvinų) Salos (1), Gabonas (2), Gajana (3), Gambija (4), Gana (1), Graikija (2), Grenlandija (2), Gvatemala (3), Gvinėja (3), Haitis (1), Hondūras (3), Indija (12), Indonezija (6), Iranas (1), Ispanija (4), Italija (2), Izraelis (3), Jamaika (3), Japonija (2), Jordanija (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (3), Jungtinės Amerikos Valstijos (13), Kaimanų salos (1), Kambodža (7), Kamerūnas (6), Kanada (3), Kenija (8), Kinija (5), Kolumbija (4), Kongo Demokratinė Respublika (5), Kosta Rika (4), Kroatija (1), Kuba (2), Kuveitas (1), Laosas (1), Latvija (2), Lenkija (3), Lesotas (3), Liberija (1), Lietuva (2), Madagaskaras (1), Malaizija (3), Malavis (5), Malis (3), Marokas (2), Mauritanija (1), Meksika (3), Mianmaras (5), Mozambikas (4), Namibija (4), Nepalas (6), Nigerija (2), Nigeris (4), Nikaragva (3), Norvegija (3), Nyderlandai (2), Omanas (1), Pakistanas (2), Palestina (2), Panama (3), Paragvajus (4), Peru (4), Pietų Afrikos Respublika (8), Pietų Korėja (3), Portugalija (2), Prancūzija (2), Prancūzijos Gviana (2), Puerto Rikas (1), Pusiaujo Gvinėja (2), Rumunija (2), Rusija (3), Salvadoras (3), Saudo Arabija (1), Senegalas (3), Serbija (2), Siera Leonė (2), Singapūras (1), Slovakija (2), Slovėnija (1), Somalis (3), Sudanas (8), Suomija (2), Surinamas (3), Svazilandas (8), Tailandas (4), Taivanas (2), Tanzanija (9), Trinidadas ir Tobagas (3), Tunisas (1), Turkija (2), Uganda (8), Urugvajus (4), Vakarų Sachara (1), Venesuela (4), Vengrija (2), Vietnamas (3), Vokietija (5), Zambija (7), Zimbabvė (8), Čadas (4), Čekija (2), Čilė (3), Šri Lanka (5), Švedija (3), Šveicarija (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (3), Pažeidžiami (2), Beveik nykstantys (2), Nekeliantys susirūpinimo (13).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Leguatia Muir, 1925

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 34 šeimos  
   
  Būrys
Gandriniai paukščiai
(Ciconiiformes)
   
        30 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Gandriniai
(Ciconiidae)
  14 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti