Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Garupos

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Cephalopholis
Blue-spotted.grouper.arp.jpg
Juwelenbarsch.jpg
Graysby3.jpg

Garupos - Cephalopholis Bloch & Schneider, 1801, akmeninių ešerių (Serranidae) šeimos žuvų gentis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas 15–70 cm, pailgas, cilindro formos, iš šonų suplotas. Galva masyvi, užima beveik trečdalį kūno ilgio.

Biologija Redaguoti

Gyvena iki 200 m gylyje, tarp koralinių rifų.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Paplitę atogrąžų srityse Atlanto, Indijos ir Ramiajame vandenynuose.

Gentyje 23 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Amerikos Samoa (6), Angilija (1), Angola (4), Antigva ir Barbuda (1), Australija (17), Bachreinas (1), Bahamai (3), Barbadosas (2), Belizas (3), Beninas (1), Bermudai (3), Bisau Gvinėja (1), Brazilija (2), Britų Mergelių salos (2), Dominika (2), Dominikos Respublika (1), Dramblio Kaulo Krantas (1), Džibutis (3), Egiptas (7), Ekvadoras (1), Eritrėja (6), Etiopija (3), Fidžis (6), Filipinai (19), Gabonas (2), Gana (2), Gibraltaras (1), Grenada (2), Guamas (6), Gvinėja (1), Haitis (4), Hondūras (2), Honkongas (2), Indija (7), Indijos Vandenyno Britų Sritis (11), Indonezija (18), Iranas (1), Ispanija (1), Izraelis (4), JAV Mergelių salos (1), JAV mažosios salos (5), Jamaika (2), Japonija (11), Jemenas (3), Jordanija (4), Jungtinės Amerikos Valstijos (9), Kaimanų salos (1), Kalėdų sala (4), Kambodža (2), Kamerūnas (2), Kenija (5), Kinija (4), Kiribatis (8), Kokosų (Kilingo) Salos (1), Kolumbija (2), Komorai (10), Kongo Demokratinė Respublika (2), Kosta Rika (3), Kuba (3), Kuko Salos (3), Kuveitas (1), Liberija (2), Madagaskaras (8), Malaizija (8), Martinika (1), Maršalo salos (9), Mauricijus (11), Mauritanija (1), Meksika (5), Mianmaras (2), Mikronezija (7), Mozambikas (10), Naujoji Kaledonija (11), Nauru (2), Nigerija (2), Nyderlandų Antilai (3), Omanas (2), Pakistanas (1), Panama (5), Papua Naujoji Gvinėja (13), Pietų Afrikos Respublika (8), Pitkerno salos (3), Prancūzija (12), Prancūzijos Polinezija (11), Puerto Rikas (3), Pusiaujo Gvinėja (1), Reunjonas (7), Saliamono Salos (14), Salvadoras (1), Samoa (4), San Tomė ir Prinsipė (2), Saudo Arabija (6), Seišeliai (11), Senegalas (2), Sent Lusija (1), Sent Vinsentas ir Grenadinai (1), Siera Leonė (1), Singapūras (4), Somalis (2), Sudanas (5), Tailandas (14), Taivanas (16), Tanzanija (11), Terksas ir Kaikosas (2), Togas (1), Tokelau (2), Tonga (3), Trinidadas ir Tobagas (3), Tuvalu (3), Vanuatu (8), Venesuela (2), Vietnamas (8), Volisas ir Futūna (3), Čadas (1), Šri Lanka (11), Žaliasis Kyšulys (1)..

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Dieter Eichler, Robert F. Myers: Korallenfische Indopazifik, Jahr-Verlag GmbH & Co., ISBN 3-86132-225-0
  • Ewald Lieske, Robert F. Myers: Korallenfische der Welt. Jahr Top Special Verlag Hamburg, ISBN 3-86132-112-2
  • Baensch, Patzner: Mergus Meerwasser-Atlas Band 7 Perciformes (Barschartige). Mergus-Verlag, Melle, ISBN 3-88244-107-0
  • Phillip C. Heemstra: Groupers of the World (Family Serranidae, Subfamily Epinephelinae) An Annotated and Illustrated Catalogue of the Grouper, Rockcod, Hind, Coral Grouper and Lyretail Species. FAO Species Catalogue for Fishery Purposes. Vol. 16. FAO Rom 1993; Seiten 69–251. (Vollständiges PDF)

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
      24 rūšys
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
    Gentis
Garupos
(Cephalopholis)

  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Akmeniniai ešeriai
(Serranidae)

Išnašos Redaguoti