Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Gegutiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Cuculidae
Common Hawk Cuckoo (Hierococcyx varius) at Narendrapur W IMG 4111.jpg
Chestnut-breasted Malkoha2.jpg
Black-billed-cuckoo.jpg

Gegutiniai - Cuculidae Vigors, 1825, gegutinių paukščių (Cuculiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Gegutinių dydis įvairus, bet visų rūšių turi ilgą uodegą ir tvirtus pirštus.

Biologija Redaguoti

Dauguma gegučių yra lizdiniai parazitai, dedantys savo kiaušinius į kitų paukščių lizdus. Tipiškiausias pavyzdys – paprastoji gegutė.

Gegučių jaunikliai išsirita anksčiau ir auga sparčiau, todėl jie išmeta kitų paukščių kiaušinius arba jau išsiritusius jauniklius.

Gyvena miškuose, bet kai kurios rūšys pirmenybę teikia atviroms vietovėms.

Mityba Redaguoti

Dauguma rūšių minta vabzdžiais, tarp jų plaukuotais vikšrais, kurių vengia dauguma paukščių.

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje 146 rūšys, priklausančios 27 gentims.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (1), Alžyras (2), Amerikos Samoa (1), Angilija (1), Angola (21), Antigva ir Barbuda (1), Argentina (14), Aruba (1), Australija (21), Austrija (3), Bahamai (4), Bangladešas (6), Barbadosas (1), Belgija (1), Belizas (8), Beninas (4), Bermudai (2), Bisau Gvinėja (3), Bolivija (16), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (17), Brazilija (20), Britų Mergelių salos (3), Bulgarija (1), Burundis (1), Butanas (9), Centrinės Afrikos Respublika (9), Danija (2), Dominika (2), Dominikos Respublika (5), Dramblio Kaulo Krantas (13), Egiptas (4), Ekvadoras (17), Eritrėja (1), Estija (1), Etiopija (11), Fidžis (2), Filipinai (26), Folklando (Malvinų) Salos (2), Gabonas (13), Gajana (13), Gambija (4), Gana (13), Graikija (2), Grenada (4), Gvadelupa (4), Gvatemala (10), Gvinėja (12), Haitis (4), Hondūras (10), Honkongas (7), Indija (31), Indonezija (49), Iranas (4), Ispanija (2), Italija (1), Izraelis (2), JAV Mergelių salos (3), JAV mažosios salos (1), Jamaika (5), Japonija (6), Jemenas (1), Jordanija (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (12), Kaimanų salos (3), Kalėdų sala (1), Kambodža (5), Kamerūnas (16), Kanada (4), Kazachija (1), Kenija (20), Kinija (15), Kipras (2), Kokosų (Kilingo) Salos (1), Kolumbija (19), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (22), Kosta Rika (13), Kroatija (1), Kuba (4), Kuko Salos (1), Laosas (13), Latvija (1), Lenkija (1), Lesotas (5), Liberija (12), Lietuva (1), Madagaskaras (15), Malaizija (30), Malavis (17), Malis (4), Marokas (2), Martinika (1), Mauritanija (2), Meksika (13), Mianmaras (10), Moldavija (1), Monakas (1), Mongolija (2), Montseratas (2), Mozambikas (7), Namibija (15), Naujoji Kaledonija (2), Naujoji Zelandija (5), Nepalas (17), Nigerija (11), Nigeris (5), Nikaragva (10), Norvegija (2), Nyderlandai (1), Nyderlandų Antilai (6), Pakistanas (4), Palestina (2), Panama (12), Papua Naujoji Gvinėja (21), Paragvajus (11), Peru (18), Pietų Afrikos Respublika (21), Pietų Korėja (8), Pitkerno salos (4), Portugalija (2), Prancūzija (3), Prancūzijos Gviana (9), Prancūzijos Polinezija (1), Puerto Rikas (5), Pusiaujo Gvinėja (5), Ruanda (2), Rumunija (1), Rusija (7), Rytų Timoras (5), Saliamono Salos (7), Salvadoras (8), San Tomė ir Prinsipė (1), Saudo Arabija (1), Seišeliai (2), Senegalas (9), Sent Kitsas ir Nevis (1), Sent Lusija (3), Sent Vinsentas ir Grenadinai (3), Serbija (1), Siera Leonė (11), Singapūras (13), Sirija (2), Slovakija (1), Somalis (4), Sudanas (14), Suomija (2), Surinamas (10), Svazilandas (13), Tailandas (30), Taivanas (5), Tanzanija (20), Terksas ir Kaikosas (3), Togas (2), Trinidadas ir Tobagas (9), Tunisas (1), Turkija (2), Uganda (21), Ukraina (1), Urugvajus (6), Vanuatu (2), Venesuela (17), Vengrija (1), Vietnamas (13), Vokietija (9), Volisas ir Futūna (1), Zambija (17), Zimbabvė (19), Čadas (2), Čekija (1), Čilė (2), Šiaurės Korėja (5), Šri Lanka (13), Švedija (2), Šveicarija (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (2), Grėsmingai nykstantys (2), Nykstantys (2), Pažeidžiami (5), Beveik nykstantys (10), Nekeliantys susirūpinimo (122).

Pošeimiai ir gentys Redaguoti

Gentys Redaguoti

  1.  ? Nannococcyx Olson, 1975

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 1 šeima  
   
  Būrys
Gegutiniai paukščiai
(Cuculiformes)
   
        141 rūšis
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Gegutiniai
(Cuculidae)
  35 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti