Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Gegutiniai paukščiai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Cuculiformes
Kuckuck (Cuculus canorus) by Tim Peukert.jpg
Pied Cuckoo (Clamator jacobinus) in AP W IMG 3978.jpg
Tauraco hartlaubi-20081223b.jpg

Gegutiniai paukščiai - Cuculiformes Wagler, 1830, paukščių (Aves) būrys.

Išvaizda Redaguoti

Nedideli ir vidutinio dydžio paukščiai, gyvenantys daugiausia medžiuose. Turi pailgėjusią uodegą, kojų I ir IV pirštai atsilenkę atgal ir yra priešpriešiais dviem viduriniams. Dauguma šio būrio paukščių patys krauna lizdus ir globoja jauniklius, tačiau kitiems būdingas lizdinis parazitizmas – kiaušinius deda į kitų paukščių lizdus. Jauniklius išperi kiti paukščiai.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Viena grupė minta augaliniu maistu, kita - gyvūniniu.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę gana plačiai, tačiau didžiausia rūšių įvairovė tropikuose. Čia jie gyvena sėsliai arba klajoja, vidutinėse juostose - migruoja.

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama būrio rūšys (skliaustuose nurodytas šio būrio šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (1), Alžyras (2), Amerikos Samoa (1), Angilija (1), Angola (21), Antigva ir Barbuda (1), Argentina (14), Aruba (1), Australija (21), Austrija (3), Bahamai (4), Bangladešas (6), Barbadosas (1), Belgija (1), Belizas (8), Beninas (4), Bermudai (2), Bisau Gvinėja (3), Bolivija (16), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (17), Brazilija (20), Britų Mergelių salos (3), Bulgarija (1), Burundis (1), Butanas (9), Centrinės Afrikos Respublika (9), Danija (2), Dominika (2), Dominikos Respublika (5), Dramblio Kaulo Krantas (13), Egiptas (4), Ekvadoras (17), Eritrėja (1), Estija (1), Etiopija (11), Fidžis (2), Filipinai (26), Folklando (Malvinų) Salos (2), Gabonas (13), Gajana (13), Gambija (4), Gana (13), Graikija (2), Grenada (4), Gvadelupa (4), Gvatemala (10), Gvinėja (12), Haitis (4), Hondūras (10), Honkongas (7), Indija (31), Indonezija (49), Iranas (4), Ispanija (2), Italija (1), Izraelis (2), JAV Mergelių salos (3), JAV mažosios salos (1), Jamaika (5), Japonija (6), Jemenas (1), Jordanija (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (12), Kaimanų salos (3), Kalėdų sala (1), Kambodža (5), Kamerūnas (16), Kanada (4), Kazachija (1), Kenija (20), Kinija (15), Kipras (2), Kokosų (Kilingo) Salos (1), Kolumbija (19), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (22), Kosta Rika (13), Kroatija (1), Kuba (4), Kuko Salos (1), Laosas (13), Latvija (1), Lenkija (1), Lesotas (5), Liberija (12), Lietuva (1), Madagaskaras (15), Malaizija (30), Malavis (17), Malis (4), Marokas (2), Martinika (1), Mauritanija (2), Meksika (13), Mianmaras (10), Moldavija (1), Monakas (1), Mongolija (2), Montseratas (2), Mozambikas (7), Namibija (15), Naujoji Kaledonija (2), Naujoji Zelandija (5), Nepalas (17), Nigerija (11), Nigeris (5), Nikaragva (10), Norvegija (2), Nyderlandai (1), Nyderlandų Antilai (6), Pakistanas (4), Palestina (2), Panama (12), Papua Naujoji Gvinėja (21), Paragvajus (11), Peru (18), Pietų Afrikos Respublika (21), Pietų Korėja (8), Pitkerno salos (4), Portugalija (2), Prancūzija (3), Prancūzijos Gviana (9), Prancūzijos Polinezija (1), Puerto Rikas (5), Pusiaujo Gvinėja (5), Ruanda (2), Rumunija (1), Rusija (7), Rytų Timoras (5), Saliamono Salos (7), Salvadoras (8), San Tomė ir Prinsipė (1), Saudo Arabija (1), Seišeliai (2), Senegalas (9), Sent Kitsas ir Nevis (1), Sent Lusija (3), Sent Vinsentas ir Grenadinai (3), Serbija (1), Siera Leonė (11), Singapūras (13), Sirija (2), Slovakija (1), Somalis (4), Sudanas (14), Suomija (2), Surinamas (10), Svazilandas (13), Tailandas (30), Taivanas (5), Tanzanija (20), Terksas ir Kaikosas (3), Togas (2), Trinidadas ir Tobagas (9), Tunisas (1), Turkija (2), Uganda (21), Ukraina (1), Urugvajus (6), Vanuatu (2), Venesuela (17), Vengrija (1), Vietnamas (13), Vokietija (9), Volisas ir Futūna (1), Zambija (17), Zimbabvė (19), Čadas (2), Čekija (1), Čilė (2), Šiaurės Korėja (5), Šri Lanka (13), Švedija (2), Šveicarija (1). 

Kai kurios būrio rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (2), Grėsmingai nykstantys (2), Nykstantys (2), Pažeidžiami (5), Beveik nykstantys (10), Nekeliantys susirūpinimo (122).

Šeimos Redaguoti

  1. Gegutiniai - Cuculidae Vigors, 1825 [0-0]
  2. Turakiniai - Musophagidae Lesson, 1828 [0-0], kartais yra išskiriami į atskirą turakinių paukščių Musophagiformes būrį.
  3. Kukaliniai - Centropidae ?, ? [0-0], šios šeimos gentys paprastai yra priskiriamos (Gegutiniai - Cuculidae Vigors, 1825 [0-0]) šeimai.
  4.  ? Coccyzidae ?, ? [0-0]

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

Būrys
Gegutiniai paukščiai
(Cuculiformes)
  2 šeimos   36 gentys   142 rūšys
         
  Klasė
Paukščiai
(Aves)

  dar 27 būriai

Išnašos Redaguoti

  1. ITIS Cuculi
  2. CBIF Cuculi