FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Gruidae
Grey Crowned Crane
Damoiselle Crane in Toronto Zoo
Grus canadensis 19

Gerviniai - Gruidae Vigors, 1825, gervinių paukščių (Gruiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Šeimai priklauso stambūs ir vidutinio dydžio paukščiai, turintys labai ilgą kaklą ir kojas. Sparnai ilgi ir apavalūs, didžiųjų plasnojamųjų plunksnų yra 11. Uodeda trumpa, joje 12 vairuojamųjų plunksnų. Gerai vaikšto ir bėgioja, bet į medžius netupia. Galva kartais iš dalies plika, apaugusi šereliais arba puošniomis plunksnomis.

Biologija Redaguoti

Lytinio dimorfizmo nėra. Lizdą krauna ant žemės. Dėtyje būna 1-2 kiaušiniai.

Mityba Redaguoti

Minta augaliniu ir gyvūniniu maistu.

Paplitimas Redaguoti

Gyvena pelkėse, rečiau stepėse. Šeimoje 4 gentys, 15 rūšių. Kai kurioms rūšims gresia išnykimas, todėl suteiktas ypatingas apsaugos statusas.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Australija (2), Austrija (3), Botsvana (1), Burundis (1), Butanas (1), Danija (1), Egiptas (1), Estija (1), Etiopija (2), Filipinai (1), Gambija (1), Graikija (1), Indija (5), Indonezija (2), Iranas (1), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (1), JAV mažosios salos (1), Japonija (3), Jungtinė Karalystė (3), Jungtinės Amerikos Valstijos (13), Kamerūnas (1), Kanada (5), Kazachija (1), Kenija (2), Kinija (6), Kipras (1), Kuba (1), Latvija (1), Lenkija (2), Lietuva (1), Malavis (1), Meksika (1), Mongolija (2), Namibija (1), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (1), Nigerija (1), Norvegija (1), Nyderlandai (2), Pakistanas (1), Palestina (1), Papua Naujoji Gvinėja (1), Pietų Afrikos Respublika (3), Pietų Korėja (5), Prancūzija (1), Rumunija (1), Rusija (3), Senegalas (1), Sirija (1), Sudanas (1), Suomija (1), Svazilandas (1), Tailandas (1), Tanzanija (2), Tunisas (1), Turkija (1), Uganda (2), Vengrija (1), Vietnamas (1), Vokietija (10), Zambija (2), Zimbabvė (2), Čekija (1), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (1), Švedija (5). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Nykstantys (2), Pažeidžiami (8), Nekeliantys susirūpinimo (4).

Gentys Redaguoti

Šeimoje 4 gentys (15 rūšių):

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 9 šeimos  
   
  Būrys
Gerviniai paukščiai
(Gruiformes)
   
        15 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Gerviniai
(Gruidae)
  4 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti