Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Girnovės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Platalea
Eurasian Spoonbill I IMG 8673.jpg
Platalea ajaja 5.jpg
Yellow-billed Spoonbill feeding.jpg

Girnovės - Platalea Linnaeus, 1758, ibinių (Threskiornithidae) šeimos paukščių gentis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas iki 95 cm aukščio ir sveria apie 2 kg. Atstumas tarp išskėstų sparnų galų - 115–135 cm. Būdingas ilgas, gale suplotas snapas.

Biologija Redaguoti

Gyvena prie vandens telkinių. Lėtai braido po vandens telkinius savo snapu baksnodami dumblą, vandenį, kur ieško maisto. Aktyvios prietemoje ir naktį, o dieną ilsisi. Gyvena kolonijomis. Deda 3-4 stambius, baltus, su raudonai rudomis dėmėmis kiaušinius, kurie 69 x 45 mm dydžio. Peri 25 dienas. Išsiritusius jauniklius tėvai maitina apie 50 dienų. Lytiškai subręsta po 3-4 metų. Gyvenimo trukmė iki 28 metų (nelaisvėje).

Mityba Redaguoti

Minta smulkiais varliagyviais ir žuvimis, o taip pat ir augaliniu maistu.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Eurazijoje. Didelės populiacijos gyvena Viduržemio jūros, Juodosios, Geltonosios ir Japonų jūros regionuose. Kai kurios populiacijos gyvena rytų Afrikoje ir Indijoje.

Rausvoji girnovė kartais išskiriama į savarankišką gentį - Ajaia Reichenbach, 1853.

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (1), Alžyras (1), Angola (1), Argentina (1), Australija (3), Austrija (1), Bahamai (1), Barbadosas (1), Belizas (1), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (1), Botsvana (2), Brazilija (2), Bulgarija (1), Dominikos Respublika (1), Egiptas (2), Ekvadoras (1), Eritrėja (1), Estija (1), Etiopija (1), Filipinai (1), Gajana (1), Gambija (1), Graikija (1), Gvatemala (1), Hondūras (1), Honkongas (2), Indija (2), Indonezija (1), Iranas (1), Ispanija (2), Italija (1), Izraelis (1), Japonija (2), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (2), Kamerūnas (1), Kenija (1), Kinija (2), Kipras (1), Kolumbija (1), Kosta Rika (1), Kuba (1), Latvija (1), Lenkija (1), Lesotas (1), Madagaskaras (1), Malavis (1), Malis (1), Marokas (1), Mauritanija (1), Meksika (1), Namibija (1), Naujoji Zelandija (1), Nigeris (1), Nikaragva (1), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Nyderlandų Antilai (1), Pakistanas (1), Palestina (1), Panama (2), Paragvajus (1), Peru (2), Pietų Afrikos Respublika (1), Pietų Korėja (2), Prancūzija (1), Prancūzijos Gviana (1), Puerto Rikas (1), Rumunija (1), Rusija (2), Rytų Timoras (1), Salvadoras (1), Senegalas (1), Sent Lusija (1), Serbija (1), Singapūras (1), Somalis (1), Sudanas (2), Suomija (1), Surinamas (1), Svazilandas (1), Tailandas (1), Taivanas (2), Tanzanija (2), Trinidadas ir Tobagas (1), Tunisas (1), Turkija (1), Uganda (2), Ukraina (1), Urugvajus (1), Venesuela (1), Vengrija (1), Vokietija (3), Zambija (1), Zimbabvė (1), Čekija (1), Čilė (1), Šri Lanka (1), Švedija (1). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (5).

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Арлотт Н., Храбрый В. Птицы России: Справочник-определитель. — СПб.: Амфора, 2009. — С. 41. — 446 с. — ISBN 978-5-367-01026-8

Sistematika Redaguoti

  dar 5 šeimos  
      6 rūšys
  Būrys
Gandriniai paukščiai
(Ciconiiformes)
    Gentis
Girnovės
(Platalea)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Ibiniai
(Threskiornithidae)

  dar 27 būriai   13 genčių  

Išnašos Redaguoti

  • Platalea. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4.