Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Havajinės vienuolžuvės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Abudefduf
Abudefduf abdominalis by NPS 1.jpg
Abudefduf sexfasciatus by NPS.jpg
Sergeant major juvenile.jpg

Havajinės vienuolžuvės - Abudefduf Forsskål, 1775, vienuolžuvinių (Pomacentridae) šeimos žuvų gentis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas iki 30 cm ilgio, paprastai sidabro spalvos, melsvas, baltas ar šviesiai pilkos spalvos su tamsiai vertikaliomis skirtingo storio ir skaičiaus juostelėmis.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Minta planktonu, likučiais tarp koralų.

Paplitimas Redaguoti

Atlanto, Indijos ir Ramusis vandenynas.

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Amerikos Samoa (8), Angola (1), Antigva ir Barbuda (1), Australija (18), Bachreinas (1), Bahamai (2), Barbadosas (1), Beninas (1), Bermudai (1), Brazilija (1), Džibutis (1), Egiptas (3), Ekvadoras (4), Eritrėja (2), Etiopija (2), Fidžis (14), Filipinai (29), Gabonas (1), Gana (1), Grenada (1), Guamas (4), Gvatemala (1), Gvinėja (1), Haitis (1), Honkongas (1), Indija (12), Indijos Vandenyno Britų Sritis (4), Indonezija (13), Iranas (1), Ispanija (1), Izraelis (2), JAV mažosios salos (3), Jamaika (1), Japonija (13), Jemenas (2), Jordanija (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (17), Kaimanų salos (1), Kambodža (1), Kamerūnas (1), Kenija (11), Kinija (7), Kiribatis (7), Kokosų (Kilingo) Salos (3), Kolumbija (4), Komorai (5), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kosta Rika (5), Kuba (2), Kuko Salos (2), Kuveitas (2), Madagaskaras (6), Majotas (2), Malaizija (6), Marianos Šiaurinės Salos (1), Maršalo salos (13), Mauricijus (7), Meksika (5), Mianmaras (1), Mikronezija (7), Mozambikas (8), Naujoji Kaledonija (4), Nauru (1), Nikaragva (4), Norfolkas (1), Nyderlandų Antilai (1), Omanas (4), Pakistanas (3), Panama (4), Papua Naujoji Gvinėja (13), Peru (2), Pietų Afrikos Respublika (11), Pietų Korėja (2), Pitkerno salos (1), Portugalija (2), Prancūzija (4), Prancūzijos Polinezija (11), Puerto Rikas (1), Pusiaujo Gvinėja (3), Reunjonas (6), Saliamono Salos (15), Salvadoras (2), Samoa (13), Saudo Arabija (3), Seišeliai (11), Sent Lusija (1), Singapūras (2), Somalis (1), Sudanas (5), Tailandas (7), Taivanas (12), Tanzanija (6), Tokelau (2), Tonga (4), Trinidadas ir Tobagas (1), Tuvalu (2), Vanuatu (9), Venesuela (1), Vietnamas (7), Volisas ir Futūna (2), Čilė (1), Šri Lanka (10), Žaliasis Kyšulys (2)..

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Gerald R. Allen: Riffbarsche der Welt. Mergus Verlag Melle, 1991, ISBN 3-88244-007-4
  • Baensch/Patzner: Mergus Meerwasser-Atlas Band 7 Perciformes (Barschartige), Mergus-Verlag, Melle, ISBN 3-88244-107-0
  • E. Lieske, R.F. Myers: Korallenfische der Welt, 1994, Jahr Verlag, ISBN 3-86132-112-2
  • WoRMS (2010). Abudefduf Forskål, 1775. In: Nicolas Bailly (2010). FishBase. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-02-17)
  • Cooper, W.J., L.L. Smith, & M.W. Westneat 2009: Exploring the radiation of a diverse reef fish family: Phylogenetics of the damselfishes (Pomacentridae), with new classifications based on molecular analyses of all genera. Molecular Phylogenetics and Evolution, 52: 1–16. doi:10.1016/j.ympev.2008.12.010, PDF
  • Forsskål, P. 1775: Descriptiones animalium avium, amphibiorum, piscium, insectorum, vermium, quae in itinere orientali observavit. Post mortem auctoris edidit Carsten Niebuhr. Hauniae. Descriptiones animalium quae in itinere ad Maris Australis terras per annos 1772 1773 et 1774 suscepto.: 1-20 + i-xxxiv + 1-164, map.
  • Carter, J.A. and L. Kaufman 2003: Pomacentridae (Pp. 1694-1700). In: Carpenter 2003. The living marine resources of the Western Central Atlantic. v. 3.
  • Nomenclator Zoologicus Žr.
  • Smith, J.L.B. (1960). Coral Fishes of the Family Pomacentridae from the Western Indian Ocean and the Red Sea. Ichthyological Bulletin No. 19: 317-349 Žr.

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
      25 rūšys
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
    Gentis
Havajinės vienuolžuvės
(Abudefduf)

  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Vienuolžuvinės
(Pomacentridae)

Išnašos Redaguoti