Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Ibiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Threskiornithidae
Royal Spoonbill mouth open.jpg
Black-headed Ibis (Threskiornis melanocephalus) at Bharatpur I IMG 5355.jpg
Glossy Ibis (Plegadis falcinellus) at Bharatpur I IMG 5384.jpg

Ibiniai - Threskiornithidae Richmond, 1917, gandrinių paukščių (Ciconiiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Tai daugiausia tropinių ir subtropinių klimato juostų gyventojai. Paukščiai dideli ir vidutinio dydžio, turi ilgą kaklą ir ilgas kojas. Pakaušyje kartais būna kuodas. Snapas bukas, lanku palinkęs žemyn, arba plokščias ir gale labai praplatėjęs.

Biologija Redaguoti

Gyvena upių ar kitų vandens telkinių pelkėtose, labai apaugusiose pakrantėse.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Lietuvoje aptinkamos šios rūšys:

Šeimoje 13 genčių, 34 rūšys. Skirstoma į du pošeimius: ibiai (Threskiornithinae) ir girnovės (Plataleinae, 1 gentis).

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (2), Alžyras (3), Angola (6), Argentina (11), Australija (7), Austrija (4), Azerbaidžanas (1), Bahamai (3), Barbadosas (3), Belizas (3), Beninas (1), Bisau Gvinėja (2), Bolivija (8), Botsvana (5), Brazilija (11), Britų Mergelių salos (1), Bulgarija (2), Danija (1), Dominikos Respublika (4), Dramblio Kaulo Krantas (2), Egiptas (4), Ekvadoras (7), Eritrėja (1), Estija (2), Etiopija (7), Filipinai (2), Gabonas (5), Gajana (5), Gambija (2), Gana (3), Graikija (2), Grenlandija (1), Gvadelupa (1), Gvatemala (3), Gvinėja (1), Haitis (1), Hondūras (3), Honkongas (3), Indija (8), Indonezija (6), Iranas (2), Islandija (1), Ispanija (6), Italija (2), Izraelis (3), Jamaika (2), Japonija (3), Jungtiniai Arabų Emyratai (3), Jungtinė Karalystė (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (11), Kaimanų salos (2), Kambodža (5), Kamerūnas (4), Kanada (4), Kazachija (1), Kenija (6), Kinija (5), Kipras (2), Kolumbija (9), Kongo Demokratinė Respublika (2), Kosta Rika (4), Kroatija (1), Kuba (3), Laosas (2), Latvija (1), Lenkija (5), Lesotas (5), Liberija (3), Madagaskaras (5), Malavis (3), Malis (1), Marokas (3), Mauritanija (1), Meksika (4), Mianmaras (1), Mozambikas (2), Namibija (3), Naujoji Zelandija (2), Nepalas (2), Nigerija (1), Nigeris (3), Nikaragva (2), Norvegija (2), Nyderlandai (2), Nyderlandų Antilai (2), Pakistanas (3), Palestina (2), Panama (6), Papua Naujoji Gvinėja (2), Paragvajus (7), Peru (9), Pietų Afrikos Respublika (6), Pietų Korėja (3), Portugalija (1), Prancūzija (3), Prancūzijos Gviana (2), Puerto Rikas (3), Pusiaujo Gvinėja (2), Rumunija (2), Rusija (4), Rytų Timoras (1), Saliamono Salos (2), Salvadoras (3), Seišeliai (1), Senegalas (2), Sent Lusija (2), Serbija (1), Siera Leonė (1), Singapūras (3), Sirija (1), Somalis (3), Sudanas (5), Suomija (2), Surinamas (3), Svazilandas (5), Tailandas (4), Taivanas (4), Tanzanija (6), Terksas ir Kaikosas (2), Trinidadas ir Tobagas (3), Tunisas (2), Turkija (2), Uganda (6), Ukraina (1), Urugvajus (5), Venesuela (9), Vengrija (2), Vietnamas (1), Vokietija (12), Zambija (4), Zimbabvė (5), Čadas (1), Čekija (1), Čilė (7), Šri Lanka (3), Švedija (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Grėsmingai nykstantys (4), Nykstantys (3), Pažeidžiami (1), Beveik nykstantys (2), Nekeliantys susirūpinimo (24).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Thaumatibis Elliot, 1877

Literatūra Redaguoti

  • Myers, P. R.; C. S. Parr; T. Jones; G. S. Hammond; T. A. Dewey. "Family Threskiornithidae (ibises and spoonbills)". Animal Diversity Web. University of Michigan. Retrieved 2009-09-09.
  • Hackett, Shannon J.; Rebecca T. Kimball; Sushma Reddy; Rauri C. K. Bowie; Edward L. Braun; Michael J. Braun; Jena L. Chojnowski; W. Andrew Cox; Kin-Lan Han; John Harshman; Christopher J. Huddleston; Ben D. Marks; Kathleen J. Miglia; William S. Moore; Frederick H. Sheldon; David W. Steadman; Christopher C. Witt; Tamaki Yuri; (June 2008). "A Phylogenomic Study of Birds Reveals Their Evolutionary History". Science 320 (5884): 1763–1768. doi:10.1126/science.1157704. PMID 18583609.
  • "Gill, F. & D. Donsker (Eds). 2010. IOC World Bird Names (version 2.4). Available at http://www.worldbirdnames.org/ [Accessed 29 May, 2010].
  • "A classification of the bird species of South America". South American Classification Committee. American Ornithologists' Union. Retrieved 2009-09-09.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 5 šeimos  
       
  Būrys
Gandriniai paukščiai
(Ciconiiformes)
     
          13 genčių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Ibiniai
(Threskiornithidae)

  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti