Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Ilgauodegės zylės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Aegithalidae
Aegithalos caudatus 8.jpg
Pygmy Tit (Psaltria exilis).jpg
Psaltriparus minimus nest material.jpg

Ilgauodegės zylės - Aegithalidae Reichenbach, 1850, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Smulkūs (8–16 cm, 5-10 g) krūmų ir medžių paukščiai. Išvaizda panašūs į zyles. Jų kaklas trumpas, galva didelė. Snapas mažas ir trumpas, atrodo šiek tiek pūstas. Šnervės pridengtos smulkiomis plunksnomis. Kojos vidutinio ilgio, o pirštai trumpi ir su nageliais. Plunksnų danga puri ir švelni.

Biologija Redaguoti

Dieniai paukščiai. Gyvena miškuose ir jų pakraščiuose. Miega medžiuose, susiglaudę vienas prie kito.

Balsas Redaguoti

Lizdas Redaguoti

Lizdas rutuliškas, su šonine landa. Dėtyje 2-16 kiaušinių. Peri 12-18 dienų. Išsiritusius jauniklius maitina 14-18 dienų.

Mityba Redaguoti

Minta vabzdžiais ir kitais bestuburiais.

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje 4 gentys, 13 rūšių.

[ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (1), Austrija (1), Azerbaidžanas (2), Belgija (1), Brazilija (1), Bulgarija (1), Butanas (2), Danija (1), Estija (1), Graikija (1), Gvatemala (1), Indija (4), Indonezija (1), Iranas (1), Ispanija (1), Italija (1), Japonija (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Juodkalnija (1), Kanada (1), Kazachija (2), Kinija (6), Kirgizija (1), Kroatija (1), Laosas (1), Latvija (1), Lenkija (1), Lietuva (1), Liuksemburgas (1), Meksika (1), Mianmaras (2), Mongolija (2), Nepalas (3), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Pakistanas (3), Paragvajus (1), Pietų Korėja (1), Portugalija (1), Prancūzija (1), Rumunija (1), Rusija (2), Serbija (1), Slovakija (1), Slovėnija (1), Suomija (1), Tailandas (1), Taivanas (1), Turkija (1), Ukraina (1), Uzbekija (1), Vengrija (1), Vietnamas (1), Vokietija (1), Čekija (1), Šiaurės Korėja (1), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        8 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Ilgauodegės zylės
(Aegithalidae)
  3 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti