Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Jūrų angelai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Pomacanthidae
Blaukopf-Kaiserfisch (Pomacanthus xantometopon) 01.jpg
Regal angelfish.jpg
Centropyge bicolor 1.jpg

Jūrų angelai - Pomacanthidae, ešeržuvių (Perciformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Jūrų angelai yra labai spalvingos ir ryškios žuvys. Jų kūnas yra horizontaliai suspaustas ir primena medžio lapą. Keičia spalvą priklausomai nuo amžiaus. Turi mažą burną, santykinai didelius krūtinės pelekus bei suapvalintą uodegos peleką. Jūrų angelai paprastai yra 20–30 cm ilgio.

Biologija Redaguoti

Dauguma jūrų angelų lengvai prisitaiko prie gyvenimo nelaisvėje, tačiau kai kurias rūšis sunku laikyti akvariumuose, nes pasižymi tam tikra mityba. Gyvena sekliuose koraliniuose rifuose, iki 20 m gylyje, tik nedaugelis rūšių galima rasti giliau nei 50 m. Aktyvūs dieną ir naktį. Slepiasi tarp akmenų ir koralų. Yra rūšių, kurios gina teritoriją ir gyvena poromis. Tačiau yra rūšių, kurios sudaro mažus haremus, kuriuose yra vienas dominuojantis patinas. Manoma, kad jūrų angelai yra hermofroditai.

Mityba Redaguoti

Kiekvienos genties mitybos įpročiai labai skiriasi, vieni minta planktonu, kiti - siūliniais dumbliais, gėlavandeniais bestuburiais, gaubtagyviais, aktinijomis, koralais ir medūzomis.

Paplitimas Redaguoti

Gyvena atogrąžų ir subtropikų jūrų vandenyse, Atlanto, Indijos ir Ramiojo vandenyno koraliniuose rifuose

Šeimoje 7 gentys, 86 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Amerikos Samoa (13), Angola (1), Antigva ir Barbuda (3), Australija (46), Bachreinas (1), Bahamai (9), Barbadosas (7), Belizas (4), Beninas (1), Bermudai (9), Bisau Gvinėja (1), Brazilija (5), Britų Mergelių salos (3), Dominika (4), Dominikos Respublika (2), Dramblio Kaulo Krantas (1), Džibutis (2), Egiptas (6), Ekvadoras (7), Eritrėja (7), Etiopija (5), Fidžis (17), Filipinai (54), Gabonas (1), Gajana (3), Gana (1), Grenada (1), Gruzija (3), Guamas (8), Gvadelupa (4), Gvatemala (1), Gvinėja (1), Haitis (4), Hondūras (2), Honkongas (2), Indija (10), Indijos Vandenyno Britų Sritis (5), Indonezija (39), Iranas (1), Izraelis (4), JAV Mergelių salos (4), JAV mažosios salos (8), Jamaika (4), Japonija (36), Jemenas (3), Jordanija (3), Jungtinė Karalystė (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (30), Kaimanų salos (3), Kalėdų sala (4), Kamerūnas (1), Kanada (1), Kataras (1), Kenija (9), Kinija (2), Kiribatis (13), Kokosų (Kilingo) Salos (1), Kolumbija (5), Komorai (8), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kosta Rika (3), Kuba (5), Kuko Salos (6), Kuveitas (1), Liberija (1), Madagaskaras (10), Majotas (1), Malaizija (16), Marianos Šiaurinės Salos (1), Martinika (3), Maršalo salos (18), Mauricijus (8), Meksika (10), Mikronezija (22), Mozambikas (12), Naujoji Kaledonija (19), Naujoji Zelandija (1), Nauru (1), Nigerija (1), Nikaragva (1), Niujė (1), Nyderlandų Antilai (6), Omanas (2), Pakistanas (1), Panama (5), Papua Naujoji Gvinėja (31), Peru (1), Pietų Afrikos Respublika (17), Pietų Korėja (1), Pitkerno salos (5), Prancūzija (17), Prancūzijos Gviana (1), Prancūzijos Polinezija (18), Puerto Rikas (5), Pusiaujo Gvinėja (1), Reunjonas (8), Saliamono Salos (24), Salvadoras (2), Samoa (4), Saudo Arabija (6), Seišeliai (13), Senegalas (1), Sent Lusija (4), Sent Vinsentas ir Grenadinai (3), Siera Leonė (1), Singapūras (6), Somalis (1), Sudanas (5), Surinamas (1), Tailandas (8), Taivanas (42), Tanzanija (11), Terksas ir Kaikosas (4), Togas (1), Tokelau (1), Tonga (9), Trinidadas ir Tobagas (4), Vanuatu (19), Venesuela (1), Vietnamas (6), Volisas ir Futūna (10), Čilė (1), Šri Lanka (14), Šv. Elenos sala (2), Švedija (3), Žaliasis Kyšulys (1)..

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Frank Schneidewind: Kaiserfische, 1999, Tetra Verlag, ISBN 3-89745-137-9
  • Joseph S. Nelson: Fishes of the World, John Wiley & Sons, 2006, ISBN 0-471-25031-7
  • Kurt Fiedler: Lehrbuch der Speziellen Zoologie, Band II, Teil 2: Fische, Gustav Fischer Verlag Jena, 1991, ISBN 3-334-00339-6
  • Roger C. Steene: Falter- und Kaiserfische, Band 1, 1977, Mergus Verlag, ISBN 3-88244-001-5
  • Gerald R. Allen: Falter- und Kaiserfische, Band 2, 1979, Mergus Verlag, ISBN 3-88244-002-3

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
   
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
   
        92 rūšys
  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Jūrų angelai
(Pomacanthidae)
  9 gentys  
         
  dar 45 būriai  

Išnašos Redaguoti