Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Jūrų junkeriai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Coris
Coris gaimard real.jpg
Coris flavovittata.jpg
Coris venusta by NPS.jpg

Jūrų junkeriai, sin. korisai - Coris Lacépède, 1801, lūpažuvinių (Labridae) šeimos žuvų gentis.

Išvaizda Redaguoti

Biologija Redaguoti

Laikosi netoli rifų ant smėlėto dugno dažnai mažomis grupėmis, o patinai pasislėpę smėlyje saugo ir gina teritoriją.

Mityba Redaguoti

Minta bestuburiais, įskaitant moliuskus, jūrų ežius

Paplitimas Redaguoti

Atlanto vandenyne, Viduržemio, Raudonojoje jūroje, Indijos ir Ramiojo vandenynų atogrąžų srityse.

Gentyje 25 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Alžyras (1), Angola (1), Australija (18), Beninas (1), Bisau Gvinėja (1), Dramblio Kaulo Krantas (1), Džibutis (2), Egiptas (3), Eritrėja (1), Etiopija (2), Fidžis (3), Filipinai (10), Gabonas (1), Gana (1), Gibraltaras (1), Graikija (1), Guamas (1), Gvinėja (2), Indija (3), Indijos Vandenyno Britų Sritis (4), Indonezija (6), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (2), JAV mažosios salos (1), Japonija (6), Jemenas (4), Jordanija (2), Jungtinė Karalystė (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (10), Juodkalnija (1), Kamerūnas (1), Kenija (4), Kinija (1), Kipras (1), Kiribatis (1), Komorai (4), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kroatija (1), Kuko Salos (2), Liberija (3), Madagaskaras (1), Malaizija (1), Malta (1), Marokas (1), Maršalo salos (3), Mauricijus (6), Mikronezija (1), Monakas (1), Mozambikas (4), Naujoji Kaledonija (3), Naujoji Zelandija (2), Nigerija (1), Norfolkas (2), Omanas (3), Papua Naujoji Gvinėja (2), Pietų Afrikos Respublika (4), Pitkerno salos (1), Portugalija (1), Prancūzija (2), Prancūzijos Polinezija (3), Pusiaujo Gvinėja (2), Reunjonas (3), San Tomė ir Prinsipė (1), Saudo Arabija (2), Seišeliai (5), Senegalas (1), Siera Leonė (1), Sirija (1), Somalis (2), Sudanas (1), Tailandas (4), Taivanas (10), Tanzanija (4), Togas (1), Tonga (2), Tunisas (1), Turkija (1), Vakarų Sachara (1), Vanuatu (2), Vietnamas (1), Čekija (1), Čilė (2), Šri Lanka (4), Žaliasis Kyšulys (1)..

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Rudie H. Kuiter: Lippfische. Ulmer, Stuttgart 2002, ISBN 3-8001-3973-1.
  • Hans A. Baensch, Helmut Debelius, Horst Moosleitner: Die gemeinsame Pflege von wirbellosen Tieren und tropischen Meeresfischen im Aquarium. Mergus, Melle 1997, ISBN 3-88244-110-0 (Meerwasser-Atlas. Band 1).
  • Ewald Lieske, Robert F. Myers: Korallenfische der Welt. Jahr, Hamburg 1994, ISBN 3-86132-112-2.

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
      27 rūšys
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
    Gentis
Jūrų junkeriai
(Coris)

  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Lūpažuvinės
(Labridae)

Išnašos Redaguoti