Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Javinis marabu

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Leptoptilos javanicus
Greater Adjutant (Leptoptilos dubius).jpg
Bocian czarny.jpg
COLLECTIE TROPENMUSEUM Javaanse maraboe (Leptoptilos javanicus) met jongen op het nest TMnr 10006491.jpg
Javinis marabu
Javinis marabu,
Javinio marabu galva,
Javinis marabu lizde su jaunikliais
Apsaugos būklė
Status iucn3.1 VU lt.svg
Pažeidžiami (IUCN 3.1)

Javinis marabu - Leptoptilos javanicus (Horsfield, 1821), gandrinių (Ciconiidae) šeimos paukštis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas 110–120 cm ilgio. Atstumas tarp išskėstų sparnų galų - 210 cm. Viršus ir sparnai juodi, pilvas ir apatinė uodegos dalis balta. Galva plika, turi stambų snapą ir odos maišelį pagerklyje. Skrenda įtraukta galva.

Biologija Redaguoti

Veisimasis įvairiose srityse šiek tiek skiriasi. Šiaurės Indijoje jis tęsiasi nuo lapkričio iki sausio mėn. Sumatroje peri birželio, Kalimantane - spalio mėn. Peri drėgnose tropikinėse žemumų srityse. Lizdą įsiruošia iki 1,5 m dydžio, 12–30 m aukštyje medžiuose. Peri neidelėmis kolonijomis. Dėtyje 2-4 kiaušiniai. Peri abu tėvai apie 30 dienų. Jaunikliai gimsta pliki, tačiau netrukus apauga balsvomis plunksnomis. Abu tėvai lesina jauniklius. Maždaug po 2 mėnesių jaunikliai jau gali skraidyti, tačiau dar keletą savaičių juos lydi tėvai, o po to juos palieka savarankiškam gyvenimui.

Mityba Redaguoti

Minta žuvimis, o taip pat varliagyviais, vėžiagyviais, skėriais ir smulkiais graužikais. Medžiodamas lėtai vaikšto dumblingomis vietomis ir stengiasi išgąsdinti pasislėpusią auką.

Paplitimas Redaguoti

Paplitęs nuo pietų Kinijos iki Indijos ir iki pietų Javos. Apsigyvena mangrovių pakrantėse, druskingose pelkėse. Žmonių kaiminystės vengia.

Literatūra Redaguoti

  • Leptoptilos javanicus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Sistematika Redaguoti

  dar 5 šeimos   dar 2 rūšys
       
  Būrys
Gandriniai paukščiai
(Ciconiiformes)
    Gentis
Marabu
(Leptoptilos)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Gandriniai
(Ciconiidae)
    Rūšis
Javinis marabu
(Leptoptilos javanicus)

Išnašos Redaguoti