Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Kakadu

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Cacatuidae
Cacatua leadbeateri -SW Queensland-8.jpg
Yellow-tailed black cockatoo05.jpg
Cacatua galerita -Canberra -walking-8.jpg

Kakadu - Cacatuidae G. R. Gray, 1840, papūginių paukščių (Psittaciformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Tai stambios ir vidutinio dydžio papūgos, kurių kūnas nuo 30 iki 70 cm ilgio. Jų kumpi snapai užsilenkia žemyn veidinės dalies link, o stiprios kojos tinka laipioti ir sugriebti maistą. Kakadu yra vienintelės papūgos, turinčios plunksniškas vėduoklės formos skiauteres. Savo nuotaiką parodo pastatydamos ar nuleisdamos skiauteres.

Būdinga balta, juoda, rožinė ir geltona spalva, žalios nėra. Patinų ir patelių spalva vienoda, bet patelės mažesnės. Uodega trumpa, tiesi ar truputį suapvalinta

Biologija Redaguoti

Perėjimo metu laikosi pulkais. Kai kurios rūšys kenkia pasėliams. Gyvenimo trukmė – 60-80 metų. Kai kurie porūšiai įrašyti į Tarptautinę raudonąją knygą.

Lizdą įsirengia uoksuose ar uolų plyšiuose, visada labai aukštai virš žemės. Stambiųjų rūšių dėtyje paprastai būna 2-3, smulkiųjų – 5-6 kiaušiniai.

Tai labiausiai namų sąlygomis auginami paukščiai. Labai prieraišios prie žmogaus, kuris jomis rūpinasi ir skiria daug laiko. Nors neturi sugebėjimų išmokti kalbėti, tačiau jas galima išmokyti pasakyti keletą dešimčių žodžių ar net trumpas frazes. Gali atlikti įvairius judesius, pasižymi artistiškumu, todėl dresuojamos pasirodymams cirke. Savo nepasitenkinimą išreiškia šūkčiojimu, gali būti labai kaprizingos ir kerštingos.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Paplitusios Australijoje, Indonezijoje, Naujosios Gvinėjos ir Filipinų salose. Šeimoje yra 21 rūšis.

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Australija (17), Austrija (3), Bermudai (2), Brazilija (1), Filipinai (4), Honkongas (2), Indonezija (5), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (9), Kanada (1), Lenkija (3), Meksika (2), Mikronezija (1), Naujoji Zelandija (2), Papua Naujoji Gvinėja (4), Pietų Afrikos Respublika (1), Puerto Rikas (4), Rytų Timoras (1), Saliamono Salos (1), Singapūras (2), Tailandas (1), Vokietija (10), Čilė (1), Švedija (3). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (2), Nykstantys (2), Pažeidžiami (3), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (12).

Gentys Redaguoti

  1. Palminiai kakadu - Probosciger Kuhl, 1820
  2. Šalminiai kakadu - Callocephalon Lesson, 1837
  3. Nimfinės papūgėlės - Nymphicus Wagler, 1832
  4. Juodieji kakadu - Calyptorhynchus Desmarest, 1826
  5. Rožiniai kakadu - Eolophus Bonaparte, 1854
  6. Didieji kakadu - Lophochroa Bonaparte, 1857
  7. Tikrieji kakadu - Cacatua Vieillot, 1817

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos  
   
  Būrys
Papūginiai paukščiai
(Psittaciformes)
   
        16 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kakadu
(Cacatuidae)
  5 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti