Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Karpinės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Cyprinidae
Abramis ballerus.jpg
Aspius aspius by RpM.JPG
Barbus barbus.jpg
Blicca bjoerkna.jpg
Chondrostoma nasus (aka).jpg

Karpinės - Cyprinidae , karpžuvių (Cypriniformes) būrio žuvų šeima.

Morfologiniai požymiai Redaguoti

Žandai be dantų. Stambūs dantys yra ryklėje ant pakitusio paskutiniojo žiaunų lanko dviejų apatinių dalių, vadinamų ryklėkauliais. Šie ryklėdančiai po aštria kaukole remiasi į raginį darinį, vadinamą girnomis. Šiuo aparatu žuvis smulkina maistą. Plaukimo pūslė persmaugta į priekinę ir užpakalinę dalis.

Paplitimas Redaguoti

Paplitusios Eurazijoje, Afrikos ir Šiaurės Amerikos gėluose vandenyse. Šeimoje daug verslinių žuvų.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (4), Airija (11), Albanija (4), Alžyras (2), Argentina (4), Armėnija (2), Australija (7), Austrija (40), Azerbaidžanas (2), Bangladešas (12), Belgija (12), Bermudai (1), Bosnija ir Hercegovina (8), Bulgarija (17), Danija (22), Estija (3), Etiopija (3), Filipinai (4), Graikija (27), Gruzija (5), Gvadelupa (1), Gvatemala (3), Hondūras (1), Indija (73), Indonezija (10), Irakas (10), Iranas (14), Ispanija (20), Italija (23), Izraelis (8), Japonija (24), Jungtinė Karalystė (30), Jungtinės Amerikos Valstijos (24), Juodkalnija (8), Kambodža (12), Kanada (10), Kazachija (3), Kenija (2), Kinija (90), Kolumbija (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kosta Rika (1), Kroatija (8), Kuba (1), Laosas (5), Latvija (1), Lenkija (33), Lesotas (1), Lietuva (4), Madagaskaras (4), Makedonija (5), Malaizija (12), Malavis (1), Malta (1), Marokas (1), Mauricijus (1), Meksika (8), Mianmaras (27), Mongolija (13), Mozambikas (1), Namibija (2), Naujoji Zelandija (3), Nepalas (20), Nigerija (2), Norvegija (18), Nyderlandai (26), Pakistanas (15), Papua Naujoji Gvinėja (1), Pietų Afrikos Respublika (12), Pietų Korėja (15), Portugalija (8), Prancūzija (39), Prancūzijos Gviana (1), Puerto Rikas (1), Reunjonas (3), Rumunija (36), Rusija (55), Saudo Arabija (1), Seišeliai (1), Sent Kitsas ir Nevis (1), Singapūras (8), Sirija (18), Slovakija (13), Slovėnija (6), Somalis (1), Sudanas (1), Suomija (21), Surinamas (1), Svazilandas (1), Tadžikija (1), Tailandas (23), Taivanas (31), Tanzanija (2), Tunisas (2), Turkija (39), Ukraina (27), Uzbekija (3), Venesuela (1), Vengrija (30), Vietnamas (34), Vokietija (39), Zimbabvė (2), Čekija (10), Čilė (3), Šiaurės Korėja (7), Šri Lanka (20), Švedija (31), Šveicarija (30). 

Pošeimiai Redaguoti

Gentys Redaguoti

Šeimoje išskiriama apie 210 genčių, kurioms priklauso 2010 rūšių.

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 5 šeimos  
   
  Būrys
Karpžuvės
(Cypriniformes)
   
        2469 rūšys
  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Karpinės
(Cyprinidae)
  318 genčių  
         
  dar 45 būriai  

Išnašos Redaguoti