Wikia

Gyvoji gamta Wiki

Ketupa blakistoni

Aptarimas0
583 405puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
220px-Bubo blakistoni -Kushiro Zoo -Japan-8a
120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Ketupa blakistoni
Ketupa blakistoni
Apsaugos būklė

Nykstantys (IUCN 3.1)

? Ketupa blakistoni ?, 1884, (Strigiformes) būrio (Strigidae) šeimos (Ketupa) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Ši pelėdų rūšis yra viena iš didžiausių: 60-75 cm., o svoris nuo 3-3,75 kg. Ji labai panaši į Euroazijos apuoką, tačiau yra šviesesnė ir turi plačias ausis, kurios apaugusios plaukų kuokštais. Šviesiai rudos spalvos su balta gerkkle ir geltona rainele.

Biologija Redaguoti

Ši pelėda veisia ne kiekvienais metais. Kiaušinius deda Kovo mėnesį, kai dar yra sniego. Lizdus suka tuščiuose medžių ertmėse, Japonijoje. Lizdas turi būti gan didelis, kad augantis jauniklis tilptų. Paprastai padeda 1-3 kaiušinius. Kiaušiniai yra 6.2 cm ilgio ir 4.9 cm pločio. Patinai teikia maistą patelei, o vėliau ir jaunikliams. Perėjimas trunka apie 35 dienas. Jaunikliai gali palikti lizdą per 35-40 dienų, tačiau kelis mėnesius dar yra prižiūrimi. Praeina keli metai kol jaunikliai randa savo teritoriją, tačiau kai būna suaugę susiduria su kitais plėšrūnais ir kartais nukenčia.

Mityba Redaguoti

Minta įvairiu vandens grobiu. Pagrindinis maistas yra žuvys, tokios, kaip lydekos, šamai, vėgelės, upėtakiai ir lašišos. Joms nėra lengva pagauti kai kurias iš šių žuvų, nes jos sveria nemažai. Du paplitę medžioklės būdai yra brendimas per upę seklumose ir tupėjimas ant upės kranto, laukiant vandens sujudėjimo.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Ketupa blakistoni. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos   dar 3 rūšys
       
  Būrys
Pelėdiniai paukščiai
(Strigiformes)
    Gentis
(Ketupa)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Pelėdiniai
(Strigidae)
    Rūšis
(Ketupa blakistoni)
           
  dar 31 būrys   dar 26 gentys  

Išnašos Redaguoti