Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Kiriniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Laridae
Black-headed Gull - St James 27s Park 2C London - Nov 2006 edit2.jpg
Kittiwake.jpg
Pagophila eburnea 1st-w.jpg

Kiriniai - Laridae Vigors, 1825, sėjikinių paukščių (Charadriiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Stambūs ir vidutinio dydžio paukščiai, gyvenantys pajūryje ir vidaus vandenyse. Vyrauja balta ir šviesiai pilka spalva. Sparnai ilgi, snapas beveik tiesus su smailia arba kabliška viršūne. Daugumos rūšių uodega lygiu galu.

Biologija Redaguoti

Plaukioja, bet nenardo. Monogamai. Lizdą krauna ant žemės arba uolose. Deda 2-3 margus kiaušinius. Jaunikliai apaugę pūkais, dažnai po 1-2 dienų gerai bėgioja ir plaukioja.

Mityba Redaguoti

Visaėdžiai.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę visuose žemynuose. Gyvena kolonijomis.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (7), Airija (21), Alžyras (7), Amerikos Samoa (2), Angola (3), Antarktida (6), Antigva ir Barbuda (3), Argentina (13), Aruba (1), Australija (7), Austrija (13), Azerbaidžanas (5), Bahamai (6), Baltarusija (4), Bangladešas (1), Barbadosas (2), Belgija (9), Belizas (4), Beninas (1), Bermudai (9), Bisau Gvinėja (2), Bolivija (2), Botsvana (2), Brazilija (7), Britų Mergelių salos (3), Bulgarija (9), Danija (22), Dominikos Respublika (4), Dramblio Kaulo Krantas (1), Džersis (2), Egiptas (14), Ekvadoras (10), Eritrėja (2), Estija (18), Etiopija (2), Farerai (6), Fidžis (1), Filipinai (3), Folklando (Malvinų) Salos (5), Gajana (2), Gambija (5), Gana (1), Gibraltaras (1), Graikija (15), Grenada (1), Grenlandija (13), Gruzija (1), Guamas (1), Gvadelupa (8), Gvatemala (7), Haitis (5), Herdas ir Makdonaldas (1), Hondūras (3), Honkongas (5), Indija (12), Indijos Vandenyno Britų Sritis (1), Indonezija (1), Iranas (5), Islandija (12), Ispanija (22), Italija (14), Izraelis (17), JAV Mergelių salos (3), JAV mažosios salos (3), Jamaika (2), Japonija (13), Jemenas (1), Jordanija (3), Jungtiniai Arabų Emyratai (8), Jungtinė Karalystė (25), Jungtinės Amerikos Valstijos (38), Kaimanų salos (3), Kamerūnas (3), Kanada (32), Kazachija (13), Kenija (5), Kinija (14), Kipras (5), Kirgizija (1), Kiribatis (4), Kolumbija (11), Komorai (1), Kongo Demokratinė Respublika (4), Kosta Rika (9), Kroatija (7), Kuba (4), Kuko Salos (2), Kuveitas (6), Latvija (10), Lenkija (14), Lesotas (1), Libanas (2), Liberija (2), Libija (2), Lietuva (10), Liuksemburgas (1), Madagaskaras (4), Makedonija (1), Malaizija (3), Malavis (3), Malis (4), Marianos Šiaurinės Salos (5), Marokas (12), Martinika (4), Maršalo salos (2), Mauricijus (1), Mauritanija (6), Meksika (21), Mianmaras (1), Mikronezija (2), Monakas (2), Mongolija (3), Mozambikas (1), Namibija (6), Naujoji Kaledonija (2), Naujoji Zelandija (9), Nepalas (6), Nigerija (1), Nikaragva (3), Niujė (1), Norfolkas (1), Norvegija (24), Nyderlandai (12), Nyderlandų Antilai (5), Omanas (4), Pakistanas (7), Palestina (6), Panama (9), Papua Naujoji Gvinėja (2), Paragvajus (3), Peru (15), Pietų Afrikos Respublika (13), Pietų Džordžijos ir Pietų Sandvičo Salos (2), Pietų Korėja (17), Portugalija (13), Prancūzija (24), Prancūzijos Gviana (3), Prancūzijos Pietų Sritys (1), Prancūzijos Polinezija (2), Puerto Rikas (8), Rumunija (9), Rusija (23), Rytų Timoras (1), Saliamono Salos (1), Salvadoras (2), Samoa (1), Seišeliai (1), Sen Pjeras ir Mikelonas (5), Senegalas (6), Sent Kitsas ir Nevis (2), Sent Vinsentas ir Grenadinai (1), Serbija (3), Siera Leonė (3), Sirija (1), Slovakija (3), Slovėnija (4), Somalis (2), Sudanas (6), Suomija (21), Surinamas (2), Svazilandas (2), Tailandas (7), Taivanas (7), Tanzanija (7), Terksas ir Kaikosas (3), Tokelau (1), Tonga (2), Trinidadas ir Tobagas (10), Tunisas (9), Turkija (13), Uganda (7), Ukraina (8), Urugvajus (6), Uzbekija (2), Vakarų Sachara (5), Venesuela (2), Vengrija (10), Vokietija (22), Zambija (2), Zimbabvė (3), Čadas (1), Čekija (5), Čilė (19), Šiaurės Korėja (3), Šri Lanka (2), Šv. Elenos sala (1), Švedija (24), Šveicarija (8). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (5), Beveik nykstantys (5), Nekeliantys susirūpinimo (46).

Gentys Redaguoti

Šeimoje yra 11 genčių (apie 55 rūšys):

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 18 šeimų  
   
  Būrys
Sėjikiniai paukščiai
(Charadriiformes)
   
        55 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kiriniai
(Laridae)
  11 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti