Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Kregždiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Hirundinidae
Tachycineta bicolor1.jpg
Barn Swallow (Hirundo rustica) in AP W IMG 3870.jpg
PurpleMartin cajay.jpg

Kregždiniai - Hirundinidae Vigors, 1825, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Kūno viršus tamsus, apačia šviesi. Abu lyties atstovai išvaizda panašūs. Snapas plokščias, žiotys labai plačios. Pastaibis trumpas, pirštai silpni, nagai stiprūs. Sparnai labai ilgi, smailūs, uodega su iškirpimu.

Biologija Redaguoti

Labai gerai skraido, bet vaikšto silpnai. Gyvena atvirose vietose, gyvenvietėse

Lizdas Redaguoti

Peri patinas ir patelė 13-20 dienų. Lizde jaunikliai išbūna 3-5 savaites.

Mityba Redaguoti

Minta vabzdžiais, kuriuos pagauna skraidydami.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę visuose žemynuose.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (8), Airija (3), Alžyras (4), Angilija (1), Angola (19), Antigva ir Barbuda (2), Argentina (18), Aruba (2), Australija (7), Austrija (5), Azerbaidžanas (1), Bahamai (8), Baltarusija (2), Bangladešas (1), Barbadosas (4), Belgija (4), Belizas (11), Beninas (4), Bermudai (5), Bolivija (20), Botsvana (14), Brazilija (20), Britų Mergelių salos (4), Brunėjus (1), Bulgarija (4), Burundis (1), Centrinės Afrikos Respublika (5), Danija (4), Dominika (5), Dominikos Respublika (9), Dramblio Kaulo Krantas (8), Egiptas (6), Ekvadoras (19), Estija (3), Etiopija (18), Fidžis (1), Filipinai (6), Folklando (Malvinų) Salos (2), Gabonas (10), Gajana (13), Gambija (8), Gana (7), Graikija (6), Grenada (2), Grenlandija (3), Gruzija (1), Gvadelupa (9), Gvatemala (15), Gvinėja (11), Haitis (5), Hondūras (11), Honkongas (2), Indija (18), Indonezija (5), Irakas (1), Iranas (6), Ispanija (6), Italija (4), Izraelis (7), JAV Mergelių salos (5), JAV mažosios salos (2), Jamaika (9), Japonija (6), Jordanija (3), Jungtiniai Arabų Emyratai (4), Jungtinė Karalystė (5), Jungtinės Amerikos Valstijos (16), Juodkalnija (1), Kaimanų salos (6), Kambodža (3), Kamerūnas (16), Kanada (9), Kazachija (4), Kenija (20), Kinija (9), Kipras (4), Kirgizija (1), Kolumbija (20), Kongas (2), Kongo Demokratinė Respublika (22), Kosta Rika (14), Kroatija (3), Kuba (10), Kuveitas (1), Laosas (5), Latvija (3), Lenkija (4), Lesotas (9), Libanas (2), Liberija (7), Libija (2), Lietuva (4), Liuksemburgas (3), Madagaskaras (4), Makedonija (1), Malaizija (4), Malavis (11), Malis (4), Marianos Šiaurinės Salos (1), Marokas (6), Martinika (1), Mauricijus (1), Mauritanija (2), Meksika (17), Mianmaras (5), Moldavija (3), Monakas (2), Mongolija (4), Montseratas (2), Mozambikas (8), Namibija (13), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (2), Nepalas (6), Nigerija (9), Nigeris (2), Nikaragva (10), Norvegija (4), Nyderlandai (4), Nyderlandų Antilai (7), Pakistanas (6), Palestina (4), Panama (17), Papua Naujoji Gvinėja (2), Paragvajus (14), Peru (25), Pietų Afrikos Respublika (23), Pietų Korėja (4), Portugalija (3), Prancūzija (7), Prancūzijos Gviana (6), Prancūzijos Polinezija (2), Puerto Rikas (10), Pusiaujo Gvinėja (6), Ruanda (1), Rumunija (4), Rusija (7), Rytų Timoras (3), Saliamono Salos (2), Salvadoras (12), Saudo Arabija (1), Senegalas (10), Sent Kitsas ir Nevis (1), Sent Lusija (4), Sent Vinsentas ir Grenadinai (3), Serbija (3), Siera Leonė (6), Singapūras (2), Sirija (2), Slovakija (2), Slovėnija (2), Somalis (3), Sudanas (12), Suomija (4), Surinamas (13), Svazilandas (13), Tailandas (10), Taivanas (8), Tanzanija (18), Terksas ir Kaikosas (1), Togas (1), Tonga (1), Trinidadas ir Tobagas (9), Tunisas (4), Turkija (5), Uganda (18), Ukraina (3), Urugvajus (10), Uzbekija (2), Vakarų Sachara (2), Vanuatu (1), Venesuela (17), Vengrija (4), Vietnamas (2), Vokietija (4), Zambija (21), Zimbabvė (21), Čadas (4), Čekija (4), Čilė (11), Šiaurės Korėja (3), Šri Lanka (4), Švedija (7), Šveicarija (4), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Nykstantys (1), Pažeidžiami (5), Nekeliantys susirūpinimo (72), Trūksta duomenų (3).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Pygochelidon Baird, 1865
  2.  ? Eurochelidon Brooke, 1972

Literatūra Redaguoti

  • Lietuvos fauna. Paukščiai. V., 1991, T.2, p. 45. ISBN 5-420-00398-8.
  • Logminas V. Lietuvos paukščiai. V., 1979, p. 124.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        apie 81 rūšis
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kregždiniai
(Hirundinidae)
  24 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti