Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Kregždiniai audrašaukliai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Hydrobatidae
Oceanites oceanicusPCCA20070623-3634B.jpg
European Storm-petrel.jpg
Oceanodroma furcata1.jpg

Kregždiniai audrašaukliai - Hydrobatidae Mathews, 1912, audrašauklinių paukščių (Procellariiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Tai čiurlio dydžio paukščiai.

Biologija Redaguoti

Peri kolonijomis uolėtose salelėse tarp akmenų arba išraustuose urveliuose. Aktyvūs naktį. Skraidydami prie pat vandens paviršiaus tartum bėgioja bangomis.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje yra apie 23 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (2), Alžyras (1), Amerikos Samoa (1), Angola (1), Antarktida (5), Antigva ir Barbuda (1), Argentina (6), Aruba (1), Australija (7), Austrija (1), Bahamai (2), Barbadosas (2), Bermudai (1), Brazilija (2), Danija (2), Dominikos Respublika (2), Dramblio Kaulo Krantas (1), Ekvadoras (11), Estija (1), Farerai (2), Folklando (Malvinų) Salos (3), Gajana (1), Gambija (1), Gana (1), Graikija (1), Grenlandija (1), Guamas (1), Gvadelupa (2), Gvatemala (5), Haitis (1), Herdas ir Makdonaldas (1), Indija (1), Indonezija (2), Islandija (2), Ispanija (4), Italija (2), Izraelis (2), JAV Mergelių salos (1), JAV mažosios salos (1), Japonija (7), Jungtinė Karalystė (8), Jungtinės Amerikos Valstijos (18), Kamerūnas (1), Kanada (8), Kiribatis (1), Kolumbija (5), Kosta Rika (8), Kuba (2), Libanas (1), Liberija (1), Libija (1), Madagaskaras (2), Marianos Šiaurinės Salos (2), Marokas (1), Maršalo salos (3), Meksika (11), Namibija (1), Naujoji Zelandija (6), Norvegija (4), Nyderlandai (3), Nyderlandų Antilai (2), Panama (5), Peru (9), Pietų Afrikos Respublika (6), Pietų Džordžijos ir Pietų Sandvičo Salos (3), Pietų Korėja (1), Portugalija (5), Prancūzija (3), Prancūzijos Pietų Sritys (4), Prancūzijos Polinezija (3), Rusija (3), Salvadoras (1), Samoa (1), Sen Pjeras ir Mikelonas (2), Senegalas (1), Surinamas (2), Tokelau (1), Trinidadas ir Tobagas (1), Urugvajus (1), Vanuatu (1), Venesuela (1), Vokietija (2), Zambija (1), Zimbabvė (1), Čadas (2), Čilė (10), Šri Lanka (2), Šv. Elenos sala (3), Švedija (4), Žaliasis Kyšulys (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (2), Nykstantys (2), Pažeidžiami (1), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (13), Trūksta duomenų (4).

Gentys Redaguoti

  1. Jūrinės kregždės - Fregetta Bonaparte, 1855
  2. Pilkanugariai audrašaukliai - Garrodia W. A. Forbes, 1881
  3. Bukauodegiai audrašaukliai - Hydrobates F. Boie, 1822
  4. Baltagurkliai audrašaukliai - Nesofregetta Mathews, 1912
  5. Vilsono audrašaukliai - Oceanites Keyserling, J. H. Blasius, 1840
  6. Tikrieji mažieji audrašaukliai - Oceanodroma Reichenbach, 1853
  7. Baltaskruosčiai audrašaukliai - Pelagodroma Reichenbach, 1853
  8.  ? Halocyptena Coues, 1864

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Audrašaukliniai paukščiai
(Procellariiformes)
   
        23 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kregždiniai audrašaukliai
(Hydrobatidae)
  7 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti