Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Kubilagalvinės

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Opistognathidae
Opistognathus aurifrons 03.jpg
Swordtail jawfish (Lonchopisthus micrognathus).jpg

Kubilagalvinės, didžiaburnės - Opistognathidae Springer et Raasch, 1995, ešeržuvių (Perciformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Dydis 10–20 cm. Galva, burna ir akys didelės palyginus su likusia kūno dalimi. Turi vieną ilgą nugarinį peleką su 9-12 dyglių.

Biologija Redaguoti

Smėlėtame dugne įsirausia urvelius, kuriuose slepiasi.

Mityba Redaguoti

Minta planktonu ir kitais smulkiais organizmais.

Paplitimas Redaguoti

Paplitusios Atlanto ir Ramiajame vandenyne, koralinių rifų zonoje

Šeimoje 4 gentys, 60 rūšių.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Australija (19), Bahamai (7), Barbadosas (3), Belizas (6), Brazilija (4), Egiptas (1), Ekvadoras (3), Eritrėja (1), Filipinai (6), Gajana (1), Gvatemala (1), Haitis (1), Hondūras (3), Indija (3), Indonezija (7), Iranas (1), JAV mažosios salos (2), Jamaika (3), Japonija (8), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (11), Kenija (2), Kolumbija (4), Kosta Rika (7), Kuba (3), Kuveitas (1), Malaizija (3), Mauricijus (1), Meksika (12), Mozambikas (2), Naujoji Kaledonija (1), Nikaragva (1), Nyderlandų Antilai (3), Omanas (1), Panama (6), Papua Naujoji Gvinėja (2), Pietų Afrikos Respublika (2), Prancūzija (1), Prancūzijos Gviana (1), Puerto Rikas (3), Seišeliai (2), Sent Lusija (1), Sent Vinsentas ir Grenadinai (2), Surinamas (1), Tailandas (3), Taivanas (7), Tanzanija (3), Trinidadas ir Tobagas (2), Vanuatu (2), Venesuela (5), Vietnamas (3), Šri Lanka (1)..

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Joseph S. Nelson: Fishes of the World. Wiley, New York 2006, ISBN 0-471-25031-7.
  • Kurt Fiedler: Fische. Fischer, Jena 1991, ISBN 3-334-00339-6 (Lehrbuch der Speziellen Zoologie. Band 2, Teil 2).
  • Hans A. Baensch, Helmut Debelius, Horst Moosleitner: Meerwasser-Atlas. Band 1, Mergus, Melle 1997, ISBN 3-88244-110-0.
  • Rudie H. Kuiter, Helmut Debelius: Atlas der Meeresfische. Kosmos, Stuttgart 2006, ISBN 3-440-09562-2.
  • E. Lieske, R. F. Myers: Korallenfische der Welt. Jahr, Hamburg 1994, ISBN 3-86132-112-2.
  • Dieter Eichler, Robert F. Myers: Korallenfische. Zentraler Indopazifik. Jahr, Hamburg 1997, ISBN 3-86132-225-0.

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 155 šeimos  
   
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
   
        61 rūšis
  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Kubilagalvinės
(Opistognathidae)
  5 gentys  
         
  dar 45 būriai  

Išnašos Redaguoti