Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Kukutiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Upupidae
Common Hoopoe (Upapa epops) at Hodal I IMG 9216.jpg
Upupa epops 1 Luc Viatour.jpg
Kukutiniai
Kukutis

Kukutiniai - Upupidae Leach, 1820, kukutinių paukščių (Upupiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Sveria apie 70 g. Maždaug smilginio strazdo dydžio, nors dėl plačių sparnų atrodo didesnis. Skrydis lėtokas, banguotas, panašus į kėkšto. Skrendantis primena drugį. Viršutinė kūno pusė molio spalvos. Nugara su skersinėmis juosvomis juostomis, antuodegis baltas. Sparnai su plačiomis baltomis juostomis. Uodega juoda. Apatinė kūno pusė rusva, o pilvas balsvas. Ant galvos turi išskleidžiamą kuoduką iš dviejų eilių plunksnų, kuris gali būti pakeltas arba priglaustas prie galvos. Kuodo plunksnos rudos su juodomis dėmėmis viršūnėje. Šis paukštis neturi pūkų. Kojos trumpos, bet stiprios. Lengvai vaikšto ir bėginėja žeme. Snapas ilgas, lenktas, ylos formos.

Biologija Redaguoti

Peri uoksuose, kurie jaunikliams augant pradeda labai dvokti. Lizdą sudaro tik sauja šiaudelių, samanų, kelios plunksnos. Atvirose vietose būna didesnis. Deda 5-6 (kartais net 12) baltų kiaušinių, peri (daugiausia patelė) 16-18 dienų, patinas ją maitina. Jaunikliai maitinami 22-25 dienas. Kartais peri 2 kartus per metus.

Mityba Redaguoti

Minta įvairiais bestuburiais, kurių ieško tik ant žemės. Sunaikina daug žemės ūkiui žalingų vabzdžių, ypač karkvabalių vikšrų.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Europoje, Šiaurės Afrikoje, Azijoje. Gyvena pamiškėse, ganyklose. Žiemoja tropinėje Afrikoje, kartais pietų Europoje. Lietuvoje kukutis aptinkamas balandžio – rugsėjo mėn. [ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Alžyras (1), Angola (1), Austrija (1), Bangladešas (1), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (1), Bulgarija (1), Burkina Fasas (1), Butanas (1), Danija (1), Egiptas (1), Eritrėja (1), Estija (1), Etiopija (1), Graikija (1), Indija (1), Indonezija (1), Irakas (1), Iranas (1), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (1), Japonija (1), Jordanija (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Juodkalnija (1), Kambodža (1), Kamerūnas (1), Kazachija (1), Kenija (1), Kinija (1), Kipras (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kuveitas (1), Laosas (1), Latvija (1), Lenkija (1), Lietuva (1), Madagaskaras (2), Malavis (1), Malis (1), Marokas (1), Mianmaras (1), Monakas (1), Mongolija (1), Mozambikas (1), Namibija (1), Nepalas (1), Nigerija (1), Nigeris (1), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Pakistanas (1), Palestina (1), Pietų Afrikos Respublika (1), Pietų Korėja (1), Portugalija (1), Prancūzija (1), Rumunija (1), Rusija (1), Saudo Arabija (1), Senegalas (1), Serbija (1), Sirija (1), Slovakija (1), Somalis (1), Sudanas (1), Suomija (1), Tailandas (1), Taivanas (1), Tanzanija (1), Tunisas (1), Turkija (1), Uganda (1), Ukraina (1), Uzbekija (1), Vengrija (1), Vietnamas (1), Vokietija (1), Zambija (1), Zimbabvė (1), Čadas (1), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (1), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Nekeliantys susirūpinimo (2).

Gentys Redaguoti

  1. Kukučiai - Upupa Linnaeus, 1758

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 1 šeima  
   
  Būrys
Kukutiniai paukščiai
(Upupiformes)
   
        1 Rūšis
Kukutis
(Upupa epops)
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kukutiniai
(Upupidae)
  1 Gentis
Kukučiai
(Upupa)

  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti