FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Galerida cristata
Crested Lark (Galerida cristata) at Sultanpur I Picture 118.jpg
Bird nest beach Rhodos 21.JPG
Kuoduotasis vieversys
Kuoduotasis vieversys,
Kuoduotojo vieversio lizdas
Apsaugos būklė

Kuoduotasis vieversys - Galerida cristata Linnaeus, 1758, vieversinių (Alaudidae) šeimos paukštis.

Išvaizda Redaguoti

Šis paukštis turi aukštą kuodelį, todėl lengvai atskiriamas nuo kitų šios šeimos paukščių. Abiejų lyčių viršutinė kūno pusė pilkšvai rusva, su išilginėmis plačiomis tamsiomis dėmėmis, apatinė – balsva, krūtinė dėmėta. Vairuojamosios plunksnos rusvos. Snapas ir kojos blyškiai rudi. Jaunikliai margi, rusvai pilki, nugara išmarginta baltomis ir juodomis dėmėmis.

Biologija Redaguoti

Gyvena atviruose plotuose. Žiemą galima pamatyti miestuose, miesteliuose prie kelių, takų, žmonių dažniausiai lankomose vietose. Aktyvus tik šviesiuoju paros metu. Didesnę laiko dalį praleidžia bėgiodamas žeme. Mėgsta tupėti ant akmenų, stulpų bei tvorų.

Balsas Redaguoti

Giesmelė maloni, tylesnė bei sudėtingesnė negu dirvinio vieversio. Gieda tupėdamas ant žemės, rečiau skrisdamas. Rudenį ir žiemą skleidžia būdingą švilpiamąjį balsą.

Lizdas Redaguoti

Lizdą suka patinas ir patelė, tačiau lizdų Lietuvoje pastaruoju metu nebeaptinkama. Deda 4-5 kiaušinius, peri 12-13 dienų. Jaunikliai lizdą palieka po 9-10 dienų.

Mityba Redaguoti

Minta vabzdžiais, sėklomis bei žaliosiomis dalimis.

Paplitimas Redaguoti

Eurazijoje paplitęs nuo Atlanto iki šiaurės rytų Kinijos, Korėjos pusiasalio, Geltonosios jūros. Šiaurėje arealas siekia pietinę Švediją, Suomių įlanką, Volgos vidurupį, šiaurinę Aralo jūros pakrantę, Balchašą, Mongolijos Altajų, pietuose tęsiasi iki vidurinės Kinijos, Indostano pusiasalio. Gyvena Šiaurės Afrikoje, Viduržemio jūros salose.

Literatūra Redaguoti

  • Lietuvos fauna. Paukščiai. V., 1991, T.2, p. 51-52. ISBN 5-420-00398-8.
  • Logminas V. Lietuvos paukščiai. V., 1979, p. 121.
  • Galerida cristata. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos   dar 5 rūšys
       
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
    Gentis
Kuoduotieji vieversiai
(Galerida)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vieversiniai
(Alaudidae)
    Rūšis
Kuoduotasis vieversys
(Alauda arvensis)
           
  dar 27 būriai   dar 20 genčių  

Išnašos Redaguoti