Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Lėliniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Caprimulgidae
Caprimulgus aegyptius.jpg
Chordeiles minor -British Columbia -Canada-8b.jpg
Nictydromus albicolis.jpg

Lėliniai - Caprimulgidae Vigors, 1825, lėlinių paukščių (Strigiformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Paplitę labai plačiai beveik visame Žemės rutulyje, išskyrus šaltąsias sritis. Šeima skirtoma į du pošeimius.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Alžyras (3), Angola (7), Antigva ir Barbuda (1), Argentina (14), Aruba (1), Australija (3), Austrija (1), Bahamai (3), Barbadosas (1), Belizas (8), Beninas (2), Bermudai (2), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (18), Botsvana (6), Brazilija (22), Britų Mergelių salos (2), Bulgarija (1), Burundis (1), Butanas (2), Centrinės Afrikos Respublika (3), Danija (1), Dominika (1), Dominikos Respublika (5), Dramblio Kaulo Krantas (6), Egiptas (6), Ekvadoras (17), Eritrėja (1), Estija (1), Etiopija (12), Filipinai (5), Gabonas (4), Gajana (12), Gambija (3), Gana (2), Graikija (1), Gvadelupa (2), Gvatemala (7), Gvinėja (4), Haitis (4), Hondūras (6), Honkongas (1), Indija (10), Indonezija (9), Irakas (1), Iranas (4), Ispanija (2), Italija (1), Izraelis (3), Jamaika (3), Japonija (1), Jemenas (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (2), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (10), Kaimanų salos (2), Kambodža (2), Kamerūnas (6), Kanada (5), Kazachija (1), Kenija (17), Kinija (4), Kipras (1), Kolumbija (18), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (11), Kosta Rika (9), Kroatija (1), Kuba (5), Kuveitas (1), Laosas (5), Lenkija (1), Lesotas (2), Liberija (3), Lietuva (1), Madagaskaras (2), Malaizija (4), Malavis (6), Malis (4), Marokas (2), Mauritanija (3), Meksika (14), Mianmaras (4), Moldavija (1), Mozambikas (5), Namibija (6), Nepalas (5), Nigerija (6), Nikaragva (8), Norvegija (1), Nyderlandai (2), Nyderlandų Antilai (4), Pakistanas (5), Palestina (1), Panama (10), Papua Naujoji Gvinėja (4), Paragvajus (11), Peru (19), Pietų Afrikos Respublika (8), Pietų Korėja (1), Pitkerno salos (1), Portugalija (2), Prancūzija (4), Prancūzijos Gviana (6), Puerto Rikas (5), Ruanda (1), Rumunija (1), Rusija (3), Rytų Timoras (2), Saliamono Salos (1), Salvadoras (5), Seišeliai (2), Senegalas (3), Sent Lusija (2), Serbija (1), Siera Leonė (2), Singapūras (3), Sirija (1), Slovėnija (1), Somalis (4), Sudanas (11), Suomija (3), Surinamas (9), Svazilandas (5), Tailandas (5), Taivanas (2), Tanzanija (13), Terksas ir Kaikosas (3), Trinidadas ir Tobagas (5), Tunisas (3), Turkija (1), Uganda (15), Urugvajus (3), Uzbekija (1), Venesuela (20), Vengrija (1), Vietnamas (3), Vokietija (2), Zambija (6), Zimbabvė (7), Čadas (2), Čilė (4), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (4), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Nykstantys (3), Pažeidžiami (3), Beveik nykstantys (5), Nekeliantys susirūpinimo (79), Trūksta duomenų (2).

Pošeimiai ir gentys Redaguoti

Gentys Redaguoti

  1.  ? Eurostopodus Gould, 1838

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 4 šeimos  
   
  Būrys
Lėliniai paukščiai
(Caprimulgiformes)
   
        91 rūšis
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Lėliniai
(Caprimulgidae)
  16 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti