Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Lėliniai paukščiai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

Disambig.svg Kitos reikšmės – Caprimulgiformes (reikšmės).
120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Caprimulgiformes
Caprimulgus macrurus.jpg
Podargus strigoides (Wroclaw zoo)-1.JPG
Nyctibius jamaicensis.jpg

Lėliniai paukščiai - Caprimulgiformes Ridgway, 1881, paukščių (Aves) būrys.

Išvaizda Redaguoti

Vidutinio dydžio paukščiai. Snapas trumpas. Žiotys labai plačios, jų pakraščiai apaugę šereliais. Akys didelės. Kojos trumpos, pirštai silpni. Neryškių pilkšvų bei rusvų spalvų. Plunksnos minkštos. Sparnai ir uodega ilgi.

Veiklūs naktį ir sutemomis. Dieną tupi prigludę prie šakų ar žemės. Monogamai. Lizdą krauna tiesiog ant žemės. Deda 2 kiaušinius. Peri patinas ir patelė apie 17 dienų. Jaunikliai paukščiukiniai. Suaugę šeriasi vieną kartą.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Minta beveik tik vabzdžiais.

Paplitimas Redaguoti

Gyvena miškuose, stepėse, dykumose, kalnuose. Keliaujantys paukščiai. Paplitę daugiausia tropikuose. Vidutinio klimato juostose aptinkama nedaug rūšių.

Pasaulyje apie 90 rūšių.

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama būrio rūšys (skliaustuose nurodytas šio būrio šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Alžyras (3), Angola (7), Antigva ir Barbuda (1), Argentina (16), Aruba (1), Australija (7), Austrija (1), Bahamai (3), Barbadosas (1), Belizas (10), Beninas (2), Bermudai (2), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (23), Botsvana (6), Brazilija (27), Britų Mergelių salos (2), Bulgarija (1), Burundis (1), Butanas (2), Centrinės Afrikos Respublika (3), Danija (1), Dominika (1), Dominikos Respublika (7), Dramblio Kaulo Krantas (6), Egiptas (6), Ekvadoras (25), Eritrėja (1), Estija (1), Etiopija (12), Filipinai (7), Gabonas (4), Gajana (18), Gambija (3), Gana (2), Graikija (1), Gvadelupa (2), Gvatemala (10), Gvinėja (4), Haitis (5), Hondūras (8), Honkongas (1), Indija (12), Indonezija (21), Irakas (1), Iranas (4), Ispanija (2), Italija (1), Izraelis (3), Jamaika (5), Japonija (1), Jemenas (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (2), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (11), Kaimanų salos (2), Kambodža (3), Kamerūnas (6), Kanada (6), Kazachija (1), Kenija (17), Kinija (4), Kipras (1), Kolumbija (24), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (11), Kosta Rika (12), Kroatija (1), Kuba (5), Kuveitas (1), Laosas (6), Lenkija (1), Lesotas (2), Liberija (3), Lietuva (1), Madagaskaras (2), Malaizija (9), Malavis (6), Malis (4), Marokas (2), Mauritanija (3), Meksika (17), Mianmaras (4), Moldavija (1), Mozambikas (5), Namibija (6), Nepalas (5), Nigerija (6), Nikaragva (11), Norvegija (1), Nyderlandai (2), Nyderlandų Antilai (5), Pakistanas (5), Palestina (1), Panama (13), Papua Naujoji Gvinėja (11), Paragvajus (13), Peru (26), Pietų Afrikos Respublika (8), Pietų Korėja (1), Pitkerno salos (1), Portugalija (2), Prancūzija (4), Prancūzijos Gviana (10), Puerto Rikas (5), Ruanda (1), Rumunija (1), Rusija (3), Rytų Timoras (2), Saliamono Salos (2), Salvadoras (7), Seišeliai (2), Senegalas (3), Sent Lusija (2), Serbija (1), Siera Leonė (2), Singapūras (3), Sirija (1), Slovėnija (1), Somalis (4), Sudanas (11), Suomija (3), Surinamas (11), Svazilandas (5), Tailandas (9), Taivanas (2), Tanzanija (13), Terksas ir Kaikosas (3), Trinidadas ir Tobagas (7), Tunisas (3), Turkija (1), Uganda (15), Urugvajus (3), Uzbekija (1), Venesuela (24), Vengrija (1), Vietnamas (4), Vokietija (2), Zambija (6), Zimbabvė (7), Čadas (2), Čilė (4), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (5), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Kai kurios būrio rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (2), Nykstantys (3), Pažeidžiami (3), Beveik nykstantys (11), Nekeliantys susirūpinimo (102), Trūksta duomenų (4).

Šeimos Redaguoti

Kartais ši gentis nėra išskiriama ir visa yra priskiriama pelėdinių paukščių Strigiformes genčiai.

  1. Guachariniai - Steatornithidae Bonaparte, 1842 [0-0]. Gali būti išskiriama į savarankišką būrį - Steatornithiformes.
  2. Pelėdiniai lėliai - Podargidae Vigors, 1825 [0-0]. Gali būti išskiriama į atskirą būrį - Podargiformes.
  3. Didlėliniai - Nyctibiidae Bonaparte, 1853 [0-0]
  4. Lėliniai - Caprimulgidae Vigors, 1825 [0-0]
  5.  ? Eurostopodidae ?, ? [1 - 4]
  6. Uoksiniai lėliai - Aegothelidae Vigors, Horsfield, 1827 [0-0]
  7. Azijiniai varliažiotiniai - Batrachostomatidae ?, ? [0-0]

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

Būrys
Lėliniai paukščiai
(Caprimulgiformes)
  5 šeimos   22 gentys   120 rūšių
         
  Klasė
Paukščiai
(Aves)

  dar 27 būriai

Išnašos Redaguoti

  1. ITIS Strigiformes (sinonimas)
  2. CBIF Strigiformes (sinonimas)