FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Vanda tessellata
Vanda tessellata (as Vanda roxburghii) - Curtis' 48 pl. 2245 (1821)
Vanda tessellata Orchi 001
Vanda tessellata- is it in Talakona forest, AP W IMG 8331
Vanda tessellata
Languotoji vanda

Languotoji vanda - Vanda tessellata Roxb., Hook., G.Don, 1830, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus lelijainių (Liliopsida) klasės (Orchidales) eilės (Orchidaceae) šeimos (Vanda) genties rūšis.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

Vaistinis epifitinis daugiametis augalas. Stiebas 30-60 cm ilgio, stačias. Šaknys orinės, stačios ar išsišakojusios. Lapai sultingi, 15-20 cm, ilgi, linijiški, riesti. Žiedai sutelkti 60-10 žydinčiuose raceminiuose žiedynuose ir su žiedkočiu yra 15-25 cm ilgio. Taurėlapiai geltoni su rudomis linijomis ir baltas pakraščiais. Žiedlapiai geltoni su rudomis linijomis ir baltais pakraščiais, trumpesni nei taurėlapiai. Lūpa 16 mm ilgio, melsva, su violetinėmis dėmelėmis.

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Naudojamas tradicinėje indų medecinoje. Šaknys naudojamos dispepsijai, bronchitui, uždegimui ir žagsėjimui gydyti. Išoriškai šaknis naudojama reumato ir giminingų sutrikimų bei nervų sistemos ligoms. Ji taip pat tinka antriniam sifiliui gydyti. Lapų sultys naudojamos otitui ir kaip gaivinamasis gėrimas. Šaknys pasižymi antiuždegimine veikla.

Augalas turi alkaloidų, glikozido, taninų, β-sitosterolio, γ-sitosterolio, aliejų, dervų ir dažiklių.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  0   0
       
  Eilė
Gegužraibiečiai
(Orchidales)
    Gentis
Vanda
(Vanda)

  Klasė
Lelijainiai
(Liliopsida)
    Šeima
Gegužraibiniai
(Orchidaceae)
    Rūšis
Languotoji vanda
(Vanda tessellata)
           
  dar 18 eilių   dar 109 gentys  

Išnašos Redaguoti