Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Liputiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Certhiidae
Short-toed Treecreeper (Certhia brachydactyla) (cropped version).jpg
Certhia familiaris -climbing tree-8 (cropped version).jpg
Certhia-americana-001.jpg

Liputiniai - Certhiidae Leach, 1820, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Šeimai priklauso maži, 10-30 g sveriantys paukščiai, kurių snapas ilgas ir palinkęs žemyn. Šerelių žiočių kampuose nėra. Kojos stiprios, pirštai ilgi ir su aštriais riestais nagais. Plunksnų apdaras purus.

Biologija Redaguoti

Gyvena įvairiuose miškuose. Vikriai laipioja medžių kamienais, dažniausiai iš apačios į viršų.

Lizdas Redaguoti

Lizdą krauna uoksuose, įvairiuose plyšiuose, po atšokusia žieve. Deda 2-8 baltus dėmėtus kiaušinius. Patelė peri daugiau kaip 2 savaites. Jauniklius maitina patinas ir patelė.

Mityba Redaguoti

Minta įvairiais vabzdžiais.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Europoje, Azijoje, Afrikoje, Australijoje ir Šiaurės Amerikoje.

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (1), Alžyras (2), Angola (1), Austrija (2), Belgija (2), Bermudai (1), Bulgarija (1), Butanas (3), Danija (2), Dramblio Kaulo Krantas (1), Estija (1), Etiopija (1), Graikija (2), Grenlandija (1), Gvatemala (2), Gvinėja (1), Hondūras (2), Indija (7), Iranas (1), Ispanija (2), Italija (3), Japonija (1), Jungtinė Karalystė (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (2), Kamerūnas (1), Kanada (2), Kazachija (1), Kenija (1), Kinija (3), Kipras (1), Kirgizija (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Laosas (2), Latvija (2), Lenkija (2), Lietuva (2), Liuksemburgas (1), Malavis (1), Marokas (1), Meksika (2), Mianmaras (2), Mongolija (1), Mozambikas (1), Nepalas (5), Nigerija (1), Nikaragva (1), Norvegija (1), Nyderlandai (2), Pakistanas (3), Pietų Afrikos Respublika (1), Pietų Korėja (1), Portugalija (1), Prancūzija (2), Rumunija (2), Rusija (2), Salvadoras (1), Serbija (2), Slovakija (1), Slovėnija (1), Suomija (2), Tailandas (1), Tanzanija (2), Tunisas (1), Turkija (2), Uganda (1), Ukraina (1), Uzbekija (2), Vengrija (2), Vietnamas (2), Vokietija (2), Zambija (1), Zimbabvė (1), Čekija (2), Šiaurės Korėja (1), Švedija (2), Šveicarija (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (9).

Gentys ir rūšys Redaguoti

Šeima išskiriama į du pošeimius, kurių kiekviename po vieną gentį:

Literatūra Redaguoti

  • Lietuvos fauna. Paukščiai. V., 1991, T.2, p. 192-193. ISBN 5-420-00398-8.
  • Logminas V. Lietuvos paukščiai. V., 1979, p. 162.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        21 rūšis
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Liputiniai
(Certhiidae)
  5 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti