Fandom

Gyvoji gamta Wiki

Medšarkiniai

583 407puslapiai Gyvosios gamtos enciklopedijoje
Add New Page
Aptarimas0 Share

120px-LogoWIKISPECIES01.png lot. Laniidae
Lanius collurio 5.jpg
Southern grey shrike.jpg
Yellow-billed Shrike (Corvinella corvina).jpg

Medšarkiniai - Laniidae Rafinesque, 1815, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso nedideli, 25-120 g sveriantys paukščiai, kurių snapas stiprus ir iš šonų plokščias. Antsnapio gale yra aštrus dantukas. Žiočių kampuose auga šereliai. Kojos vidutinio ilgio, pirštų nagai smarkiai riesti. Sparnai trumpi, jų viršūnės apvalios. Spalva gana įvairi, dažniausiai balta, pilka, ruda ar juoda. Patinai didesni už pateles.

Biologija Redaguoti

Gyvena pamiškėse, krūmuose. Lizdą suka krūmuose, medžiuose.

Lizdas Redaguoti

Deda 4-6 margus kiaušinius. Peri patelė arba abu porelės nariai. Abu maitina ir jauniklius.

Mityba Redaguoti

Minta stambiais vabzdžiais, gaudo driežus, peles, lesa smulkių paukščių kiaušinius ir jauniklius. Didesnį grobį pasmeigia ant aštrių šakučių ar spyglių.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Europoje, Azijoje, Afrikoje ir Šiaurės Amerikoje. Pasaulyje yra 32, Lietuvoje gyvena trys rūšys.

[ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (5), Alžyras (3), Angola (7), Australija (2), Austrija (4), Bahamai (1), Baltarusija (1), Bangladešas (2), Belgija (2), Beninas (2), Bermudai (1), Bisau Gvinėja (1), Botsvana (6), Bulgarija (4), Burundis (1), Butanas (2), Danija (6), Dramblio Kaulo Krantas (3), Džibutis (1), Egiptas (6), Eritrėja (4), Estija (5), Etiopija (10), Filipinai (4), Gabonas (2), Gambija (2), Gana (3), Gibraltaras (1), Graikija (5), Grenlandija (1), Gruzija (2), Gvinėja (1), Honkongas (1), Indija (13), Indonezija (4), Irakas (4), Iranas (8), Ispanija (5), Italija (5), Izraelis (7), Japonija (5), Jemenas (5), Jordanija (3), Jungtiniai Arabų Emyratai (7), Jungtinė Karalystė (4), Jungtinės Amerikos Valstijos (5), Kaimanų salos (1), Kambodža (2), Kamerūnas (5), Kanada (3), Kazachija (5), Kenija (16), Kinija (11), Kipras (3), Kirgizija (3), Kolumbija (2), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (5), Kroatija (3), Kuveitas (5), Laosas (5), Latvija (3), Lenkija (5), Lesotas (2), Libanas (1), Liberija (2), Libija (1), Lietuva (2), Liuksemburgas (1), Malaizija (3), Malavis (3), Malis (3), Malta (1), Marokas (5), Mauritanija (2), Meksika (1), Mianmaras (4), Monakas (1), Mongolija (5), Mozambikas (1), Namibija (4), Nepalas (4), Nigerija (3), Nigeris (2), Norvegija (8), Nyderlandai (3), Omanas (4), Pakistanas (6), Palestina (6), Papua Naujoji Gvinėja (2), Pietų Afrikos Respublika (7), Pietų Korėja (7), Portugalija (3), Prancūzija (5), Ruanda (4), Rumunija (3), Rusija (12), Rytų Timoras (1), Saudo Arabija (1), Senegalas (3), Serbija (1), Siera Leonė (2), Singapūras (3), Sirija (4), Slovakija (2), Somalis (10), Sudanas (14), Suomija (7), Svazilandas (3), Tailandas (5), Taivanas (2), Tanzanija (12), Tunisas (3), Turkija (6), Turkmėnija (3), Uganda (12), Ukraina (3), Uzbekija (7), Vengrija (3), Vietnamas (4), Vokietija (6), Zambija (5), Zimbabvė (5), Čadas (4), Čekija (2), Šiaurės Korėja (4), Šri Lanka (2), Švedija (9), Šveicarija (4). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (28).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Urolestes Cabanis, 1851

Literatūra Redaguoti

  • Lietuvos fauna. Paukščiai. V., 1991, T.2, p. 70. ISBN 5-420-00398-8.
  • Logminas V. Lietuvos paukščiai. V., 1979, p. 130.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        32 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Medšarkiniai
(Laniidae)
  3 gentys  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti